وضعیت معیشت حوزویان سخت است/ ضرورت دوری طلاب از مریدبازی/ لزوم تقویت فرهنگ مهاجرت طلاب به روستاها

شهر بیست/ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت دوری طلاب از مرید بازی‌ها و اقدامات ناصواب، گفت: مرید و مرادبازی و دعوت به خویش از آسیب‌های غیر قابل انکار است که باید طلاب از آن دوری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وضعیت معیشت حوزویان سخت است/ ضرورت دوری طلاب از مریدبازی/ لزوم تقویت فرهنگ مهاجرت طلاب به روستاها
شناسه : 12360 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، انقلابی عمل کردن و مردمی بودن را در کنار سایر رسالت‌های حوزویان دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: وضعیت معیشت حوزویان سخت است که لازم است بزرگان حوزه این امر را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: تقویت و ترویج فرهنگ مهاجرت به شهرها و روستاها امری ضروری است که باید توسط مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه روستاهای بسیاری نیازمند مبلغ هستند، افزود: از دیگر ضرورت‌های حوزه‌های علمیه توجه به تبلیغ و مهاجرت علمی است.

وی بیان کرد: تقویت همبستگی حوزه و توجه به آرمان‌های امام خمینی(ره) و حضور سیاسی و اجتماعی در میان حوزویان امری ضروری است.

آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت دوری طلاب از مرید بازی‌ها و اقدامات ناصواب، افزود: مرید و مرادبازی و دعوت به خویش از آسیب‌های غیر قابل انکار است که باید طلاب از آن دوری کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه با تحصیل عمیق می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، ادامه داد: باید از عرفان‌های کاذب و مسلک‌های دروغین و مرید و مراد بازی‌های خارج از مدار شرع دوری کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان اساس حوزه را بر پایه علم و دانش دانست و افزود: لازم است در حوزه معارف الهی را فراگرفت و آن را به ایران و جهان منتشر کرد و در جامعه الگویی برای دیگران بود.

آیت الله اعرافی اولین رکن حوزه را علم آموزی و پاسداشت سنن اصیل حوزوی دانست و تصریح کرد: حوزویان به تهذیب و تزکیه نفس، اجتماعی و سیاسی بودن به معنای درست آن، انقلابی عمل کردن و رابطه خوب با مردم به‌ویژه مستضعفان توجه ویژه‌ای داشته باشند و آنها را در جامعه بگسترانند.

وی با بیان اینکه حوزویان باید تحصیل و تعمیق علمی را وظیفه اصلی خود قرار دهند، افزود: حوزویان نباید از عمق فقهی، کلامی و معرفتی فاصله بگیرند و تهذیب را نیز در کنار آن باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حفظ جایگاه‌ والای رهبری، مرجعیت و نهادهای بزرگ و مهم حوزه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شورای عالی به ‌نقد، اصلاح و پذیرش نقد و اشکال می‌پردازند اما طلاب باید از جایگاه مرجعیت، شورای عالی و جامعه مدرسین صیانت کنند.

وی بیان کرد: در تابستان گذشته حدود ۲۰ هزار طلبه در اردوهای آموزشی و دوره‌های ارتقایی شرکت کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به حضور چشمگیر طلاب در حوادث سیل افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از طلاب در مناطق سیل زده حضور یافته و به خدمت رسانی پرداختند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.