فعالیت ۲۵۰ هیئت عزاداری از اتباع در قم/ شرایط ثبت هیئات مذهبی

شهر بیست/ مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، تعداد هیئت‌های مذهبی فعال در این استان را حدود ۱۵۰۰ هیئت اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ هیئت عزاداری اتباع غیر ایرانی از کشورهای افغانستان،‌ پاکستان و عراق در این استان فعالیت دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۲۵۰ هیئت عزاداری از اتباع در قم/ شرایط ثبت هیئات مذهبی
شناسه : 12341 | انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حجت الاسلام مصیب منوچهری، از جمله ویژگی های قم را داشتن هیئات مذهبی اتباع کشورهای مختلف دانست و افزود: تمام هیئت های عزاداری اتباع فعال در این استان مجوز فعالیت داشته و علاوه بر محرم و صفر به مناسبت های مختلف مذهبی برنامه های مذهبی اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه مجوز این هیئت‌ها توسط امور اتباع استانداری قم صادرشده است، ادامه داد: برنامه ریزی برای ثبت این هیئت‌های مذهبی در سامانه طوبی انجام شده و تاکنون ۳۵ هیئت اتباع استان در این سامانه ثبت شده اند.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، با تاکید بر ضرورت ثبت‌نام تمام هیئت‌ها و تشکل مذهبی فعال درقم در سامانه طوبی ادامه داد: از حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی موجود در قم برای ۸۵۰ هیئت مجوز فعالیت صادر شده است.

منوچهری، ادامه داد: به منظور ساماندهی،‌ آموزش و نظارت بر فعالیت هیئت‌ها و تشکل های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی این پایگاه داده به نام طوبی در سراسر کشور کرده است.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، داشتن روحانی هیئت، مربی قرآن، مداح، رابط فرهنگی و رئیس هیئت را لازمه ثبت نام هیئت های مذهبی در این سامانه دانست و افزود: هر هیئت مذهبی باید پنج تن را به عنوان هیئت امنا و هیئت موسس و پنج تن نیز به عنوان کادر اجرایی معرفی کند که اعضای آن شامل رئیس هیئت، رابط فرهنگی، روحانی هیئت، مربی قرآن و مداح است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.