معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قم خبر داد

کتابخانه شهدای نوبهار قم بهمن ماه امسال افتتاح می شود

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قم، گفت: کتابخانه شهدای نوبهار با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در چهلمین سال انقلاب اسلامی در در منطقه نوبهار این شهر به بهره برداری می رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتابخانه شهدای نوبهار قم بهمن ماه امسال افتتاح می شود
شناسه : 1234 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قم، گفت: کتابخانه شهدای نوبهار با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در چهلمین سال انقلاب اسلامی در در منطقه نوبهار این شهر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۳ متر مربع و زیر بنای ۲ هزار و ۴۹۱ مترمربع در چهار طبقه به سرعت در حال تکمیل است.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قم گفت: سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی، مخزن کتاب با گنجایش بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب، دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت ۱۰۰ صندلی و سالن ویژه مطالعه کودک از جمله ویژگی ها و امکانات این کتابخانه است.
میرزایی اظهار داشت: این کتابخانه دارای ۱۰ هزار و ۸۲۲ عنوان در ۱۲ هزار و ۹۹۶ نسخه کتاب است.
وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهدای نوبهار با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در منطقه نوبهار قم که فاقد کتابخانه عمومی بود با اعتبار۳۰ میلیارد ریال درحال بهره برداری است ضمن اینکه تاکنون بیش از ۵ میلیارد ریال برای تجهیز این کتابخانه هزینه شده است.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قم با بیان اینکه روند ساخت این کتابخانه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است گفت: با تکمیل و بهره برداری این کتابخانه بخش زیادی از فقر زیرساختی منطقه از نظر مجتمع های فرهنگی و مطالعاتی برطرف می شود.
میرزایی در ادامه با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی روند ساخت کتابخانه امام خمینی(ره) ادامه داد: این کتابخانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخیابان امام خمینی(ره) قم با مساحت سه هزار متر مربع از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۹ به قم تأمین هزینه شده است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ساخت و اداره کل کتابخانه های عمومی نیز متولی بهره برداری از این کتابخانه هستند.
میرزایی ادامه داد: اگر چه قرار متولیان ساخت قول داده اند که تا پایان امسال این کتابخانه به بهره برداری برسد ولی با توجه به روند ساخت، به نظر می رسد بهره برداری از این کتابخانه در ماه های ابتدایی سال آینده رقم بخورد.
۳۶ کتابخانه زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی قم است که از این تعداد ۲۳ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه به صورت مشارکتی خدمات به مردم ارائه می کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.