اعضای شورای سیاست‌گذاری سینمایی قم با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دیدار کردند

شهر بیست/ اعضای شورای سیاست‌گذاری سینمایی قم به مناسبت روز ملی سینما با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دیدار و گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعضای شورای سیاست‌گذاری سینمایی قم با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دیدار کردند
شناسه : 12311 | انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نخستین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری سینمایی استان قم با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی، بر لزوم تدوین سند راهبردی و چشم انداز سینمایی استان قم در شورای سیاست‌گذاری سینمایی استان تأکید کرد و گفت: این سند در آینده به عنوان مبنای حرکت و توسعه در بخش سینمایی استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین خواستار همدلی، هم‌گرایی و انسجام انجمن های صنفی حوزه سینما شد و افزود: تثبیت و تقویت انجمن‌های صنفی جهت ارائه نتایج بهتر و موفق‌تر دنبال شود.

 

*برگزاری جشنواره‌های سینمایی در نیمه دوم سال

در ادامه، محمدکاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ضمن گرامیداشت روز ملی سینما، به بیان گزارشی از فعالیت های یک ساله این اداره کل در برگزاری موفق جشنواره‌های سینمایی در قم از جمله فیلم فجر، هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش، هفته فیلم و عکس، جشنواره فیلم کودک و نوجوان پرداخت.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» و جشنواره فجر در نیمه دوم سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به روند مطلوب توسعه سینماهای استان قم اشاره کرد و افزود: با قول مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در تخصیص اعتبارات ویژه، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینمای تا پایان سال جاری خواهیم بود و سند چشم انداز سینمایی استان، طراحی و تدوین خواهد شد تا توسعه برنامه های سینمایی با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

 

*افزایش تماشاگران سینما در قم

در ادامه هادی کریم‌خانی، مدیر انجمن سینماداران قم به بیان گزارشی از توسعه زیرساخت‌های سینمایی استان قم پرداخت و به افزایش تماشاگران و مخاطبان سینمایی قم در سال ۹۷ اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تعداد تماشاگران فیلم‌های سینمایی در قم از ۱۹۷ هزار نفر در سال ۹۳ به ۵۵۷ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

مدیر انجمن سینماداران قم همچنین از نبود تعامل و همکاری جهت تبلیغات فیلم‌های سینمایی در استان گلایه کرد و گفت: در حال حاضر تبلیغات استانی نداریم و صداوسیما نیز برای پخش تیزرهای سینمایی همکاری نمی کند و شهرداری قم هم هیچ تخفیفی برای اکران بیلبوردهای تبلیغاتی ویژه سینما نمی‌دهد.

 

*لزوم اکران فیلم‌های مستند در سینماهای قم

سپس، هاشمی رئیس خانه سینمای مستند قم، به روند تشکیل این انجمن تازه تأسیس پرداخت و خواستار اکران فیلم های مستند در سینماهای قم شد و گفت: فیلم‌های مستند از اکران محروم هستند و باید سازوکاری برای اکران آنها تعیین شود.

 

*لزوم همگرایی نهادهای صنفی سینمایی در قم

همچنین سید امیر طباطبایی از هنرمندان و فیملسازان استان قم و نماینده انجمن مؤسسات فیلمسازی، گزارش کاملی از نحوه فعالیت و رصد مراکز فیلمسازی در سطح استان ارائه کرد.

وی بر لزوم تخصص گرایی در قشر سینمایی قم تأکید کرد و افزود: امروز بسیاری از افراد ادعای فیلمسازی و مستندسازی دارند در حالی که شایستگی آن را ندارند.

این فیلمساز قمی، خواستار تقویت فعالیت‌های صنفی و کنترل و نظارت بر شبکه های تلویزیونی مستقر در قم شد و بر لزوم همگرایی نهادهای دینی مستقر در قم برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی در حوزه دین تأکید کرد.

 

*لزوم حمایت از مستندسازان قم

در ادامه، رحمتی نایب رئیس خانه سینمای مستند قم خواستار حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از این انجمن تازه تأسیس و نوپای سینمایی در قم شد و افزود: قم ظرفیت ویژه ای در حوزه محتوایی و مستندسازی دارد که نیازمند توجه است.

وی افزود: در صورت توجه و حمایت از مستندسازان قم، شاهد درخشش آنها در جشنواره‌ها و رویدادهای داخلی و خارجی خواهیم بود.

 

*سطح آموزشی مطلوب آموزشگاه‌های سینمایی قم

همچنین محمود الیاسی، نماینده انجمن آموزشگاه های آزاد سینمایی گفت: این انجمن‌ها از سطح آموزشی کمی و کیفی خوبی برخوردارند و مدارک آنها مورد تأیید مراکز کارگزاری و سیاست‌گذاری حوزه فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ قرار دارد.

 

*لزوم حمایت از تولید انیمیشن سینمایی در قم

سید محسن موسوی نژاد، رئیس انجمن پویانمایی قم نیز به ارائه آموزش‌ و تربیت افراد علاقه‌مند در حوزه موشن گرافیک، افترافکت، انیمیشن، انیمیت و جلوه‌های ویژه اشاره کرد و گفت: تولید انیمیشن سینمایی در قم نیازمند حمایت نهادهای فرهنگی استان است.

وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان موسسات و آموزشگاه‌های پویانمایی به دلیل نبود پروژه از قم به تهران مهاجرت می کنند که با حمایت و افزایش تولید پروژه های انیمیشن در قم می‌توان مانع از خروج آنان شد.

 

 

*لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تبلیغات سینمایی

سپس، مجتبی قانونی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات، قدم‌هایی برای تولید کلیپ و تیزهای سینمایی برداشته شده اما ساختار مشخص و متولی خاصی ندارد، گفت: دوره های آموزشی برای تولید تیزرهای باکیفیت سینمایی در استان برگزار شود.

همچنین در پایان این مراسم از آقای شاکری کارشناس سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که به عنوان کارمند نمونه استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم معرفی شده است، قدردانی شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.