شش حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم دستگیر شدند

شهر بیست/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: ۶ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در نزدیکی روستای دیزیجان بخش سلفچگان این استان دستگیر شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شش حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم دستگیر شدند
شناسه : 12111 | انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، حمید یزدانی اظهار داشت: طی همکاری اطلاعاتی با مراجع انتظامی راهجرد قم وقوع یک فقره حفاری غیرمجاز  به‌قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی نزدیک روستای دیزیجان بخش سلفچگان به‌صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: طی عملیات صورت گرفته در این منطقه یک مورد حفاری به عمق حدود پنج‌متر صورت گرفته بود که ۶ نفر دستگیر و به همراه ضبط آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ و طناب، جهت سیر مراحل قانونی تحویل پاسگاه راهجرد شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.

یزدانی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدام‌های مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم به شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ اعلام کنند یا از طریق سامانه جامع ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی اطلاع دهند تا نیروهای یگان در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیرمجاز شوند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.