آیت‌الله مکارم شیرازى:

عزاداران به جای قمه‌زنی، خون اهدا کنند/ پرهیز از ریختن خون قربانى در معابر

شهر بیست/ این مرجع تقلید گفت: مسئله قمه‌زنى که یک حرکت غیرمنطقى است و به صورت ابزار تبلیغاتى در دست دشمن درآمده، باید براى همیشه به فراموشى سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولین انتظامى حذف شود. عزاداران عزیز مى‌توانند بجاى آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا بوسیله آن افرادى را از مرگ نجات دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عزاداران به جای قمه‌زنی، خون اهدا کنند/ پرهیز از ریختن خون قربانى در معابر
شناسه : 12095 | انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پیام آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی آمده است: مراسم محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین مراسم عزادارى و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و شهداى کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود.

در ادامه این پیام افزوده شده است: از جمله اشعار و آهنگ‌هاى نامناسب که قطعاً از عظمت این مراسم خواهد کاست. مداحان عزیز! مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از این طریق ضربه زند.

در این پیام تصریح شده است: مسأله قمه‌زنى که یک حرکت غیرمنطقى است و به صورت ابزار تبلیغاتى در دست دشمن درآمده، باید براى همیشه به فراموشى سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولین انتظامى حذف شود. عزاداران عزیز مى‌توانند بجاى آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا بوسیله آن افرادى را از مرگ نجات دهند.

در پیام این مرجع تقلید اضافه شده است: از ریختن خون قربانى در خیابان‌ها و مراکز عمومى جداً خوددارى شود که هم اسباب آلودگى و نجاست مى‌شود و هم ضررهاى بهداشتى مهمى دارد. امیدوارم همه عزیزان این نکات را رعایت کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.