قم در آموزش پزشکی حرف برای گفتن دارد/ نگاه سیاسی نداشتم

شهر بیست/ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رشته های مختلف تخصصی پزشکی را با موافقت وزارت بهداشت در شهر قم گسترش دادیم و این شهر در زمینه آموزش پزشکی حرف برای گفتن داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم در آموزش پزشکی حرف برای گفتن دارد/ نگاه سیاسی نداشتم
شناسه : 12086 | انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ابوالفضل ایرانی خواه پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های این دانشگاه با اشاره به دوره فعالیت خود در دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: هرگز به ریاست این دانشگاه به عنوان منصب نگاه نکردم، آن را یک فرصت برای خدمت می‌دانستم و مسؤولیت درمان استان قم یک مسؤولیت سنگین بود.

وی ادامه داد: ارتقای مسائل زیرساختی بهداشت و درمان شهر قم را سیاست خودم در دانشگاه علوم پزشکی قم می‌دانستم، وضعیت زیرساخت‌ها در گذشته در شان شهر قم به عنوان یک کلان شهر نبود و به دنبال توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی در این شهر رفتم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طرح تحول سلامت بارقه امیدی را به وجود آورد و پایه این طرح، تحول در زمینه زیرساخت‌ها بود، از این فرصت استفاده بهینه ای در دانشگاه علوم پزشکی قم کردیم و بیمارستان‌های ناقص رها شده به دلیل کمبود اعتبارات را تکمیل و تخت‌های فرسوده را اصلاح کردیم.

ایرانی خواه با اشاره به افتتاح بیمارستان‌های شهر قم اظهار کرد: بیمارستان فرقانی از جمله بیمارستان‌های مجهزی بود که در شهر قم به افتتاح رسید و بیمارستان مجهز دیگری به نام شهدا در منطقه نیروگاه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بیمارستان هزار تختخوابی یک بیمارستان مدرن است که توسط بخش خصوصی در قم حال احداث است و چند سال آینده به بهره برداری می‌رسد، این بیمارستان شهر قم را به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری سلامت در کشور تبدیل می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از ظرفیت خیرین سلامت در استان استفاده کردیم و بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با کمک خیرین در شهر قم در حال احداث است و این بیمارستان به زودی تکمیل می‌شود.

ایرانی خواه با اشاره به اجرای نظام ارجاع در استان قم اظهار کرد: پایه این نظام را در استان پایه ریزی کردیم، البته نظام ارجاع نیاز به زیرساخت‌های خود دارد، تعداد مراکز و پایگاه‌های بهداشت، درمان و سلامت در قم از ۴۰ به ۱۸۰ پایگاه و مرکز رسید.

وی ادامه داد: وضعیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی قم در گذشته در شان شهر قم به عنوان شهر علم و اجتهاد نبود ولی اکنون فضای فاخری برای آموزش در این دانشگاه به وجود آمد. دانشکده سلامت و دین در دانشگاه تاسیس شد و رشته های مختلف تخصصی پزشکی را با موافقت وزارت بهداشت در شهر قم گسترش دادیم و این شهر در زمینه آموزش پزشکی حرف برای گفتن داد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی در این دانشگاه نداشتم و به دور از حاشیه سازی در دانشگاه عمل کردم، کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی قم باید در کشور و جهان اسلام سرآمد باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.