توقیف سرویس‌های مدارس فاقد مجوز سامانه «سپند» در قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از توقیف سرویس‌های مدارس فاقد مجوز سامانه سپند در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توقیف سرویس‌های مدارس فاقد مجوز سامانه «سپند» در قم
شناسه : 12080 | انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت مشاهده سرویس مدرسه فاقد برچسب و مجوز ، خودرو توقیف‌شده و همچنین هنگام بروز حادثه هیچ‌گونه بیمه و بیمه تکمیلی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مرتضی عزتی از ساماندهی سرویس‌های مدارس خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش امضاءشده است، از امسال سرویس مدارس فقط از طریق ” سامانه سپند” و زیر نظر مستقیم تاکسیرانی انجام می‌شود.

وی  ثبت اطلاعات اولیا، راننده، شرکت‌ها و مدرسه را در این سامانه الزامی دانست و افزود: دسترسی آسان به اطلاعات عوامل حمل‌ونقل، فعالیت افراد باصلاحیت و امنیت بیشتر دانش‌آموزان و کاهش دغدغه والدین ازجمله مزایای این طرح است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: برای کنترل کامل سرویس مدارس برچسب سراسری برای کل کشور طراحی و بر روی شیشه جلو سمت راست نصب‌شده که تمام مشخصات در آن درج می‌شود.

وی نظارت بر سرویس‌های مدارس را از سه ارگان تاکسیرانی، پلیس راهور، شرکت‌ها و مدارس اعلام کرد و گفت: کنترل کامل سرویس مدارس از طریق این برچسب امکان‌پذیر بوده و تنها نشانه مجوز فعالیت خودرو به‌عنوان سرویس مدرسه خواهد بود.

عزتی از توقیف خودروهای فاقد برچسب و مجوز خبر داد و تأکید کرد: در صورت مشاهده سرویس مدرسه فاقد برچسب و مجوز خودرو توقیف‌شده و همچنین هنگام بروز حادثه هیچ‌گونه بیمه و بیمه تکمیلی به آن تعلق نمی‌گیرد.

وی با استناد به ماده ۲۰۳ و ۲۰۷  قوانین راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل عمومی با خودروی شخصی ممنوع است و والدین در استفاده از خودروهای شخصی و فاقد مجوز خودداری کرده و در اسرع وقت در ” سامانه سپند” ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز از سرویس‌های مدارس استفاده کردند که امسال پیش‌بینی استفاده ۲۲ هزارنفری دانش‌آموزان از این سرویس‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.