۸۰ درصد مردم توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند/ ۷۰درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران فاقد کیفیت بیمارستان فرقانی قم هستند

شهر بیست/ معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند، گفت: توجه به مستضعفان در دستور کار وزارت بهداشت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۰ درصد مردم توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند/ ۷۰درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران فاقد کیفیت بیمارستان فرقانی قم هستند
شناسه : 12076 | انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تعرفه‌های بیمارستانی، گفت: بیمارستان‌های دولتی در راستای خدمات رسانی به مردم تمام تلاش خود را انجام داده و شاهد خدمات رسانی گسترده هستیم.

وی گفت: ۸۰ درصد مردم توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و به همین دلیل وزارت بهداشت توجه به مستضعفان و محرومان را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر ایرانی خواه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای خدمات رسانی به جامعه توسط ایشان انجام شد و در توسعه زیرساخت‌های سلامت کوشیدند به گونه‌ای که کل آمار تخت‌های بیمارستانی استان قم تا سال ۱۳۹۲ حدود یک هزار و ۴۰۰ تخت بود که در سال‌های اخیر ۵۰۰ تخت به این آمار اضافه شد.

وی گفت: استان قم در زمینه بهداشت و درمان توسعه‌های خوبی داشته است اما همچنان شاهد عقب ماندگی‌ها هستیم که باید برطرف شود.

حریرچی گفت: یکی از مشکلات در قم، مراجعه بیماران به خارج از استان برای درمان است که ۱۱ درصد بیماران را شامل می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع نیازمند فرهنگسازی و فعالیت دارد چرا که در استان قم هم بیمارستان‌های پیشرفته و هم پزشکان حاذق و توانمند حضور دارند.

*بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران امروزه کیفیت بیمارستان فرقانی قم را ندارند

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران امروزه کیفیت بیمارستان فرقانی قم را ندارند که این نشان دهنده جایگاه مراکز درمانی استان است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم زمینه رشد سریع و چشمگیر و رسیدن به دانشگاه‌های تراز اول کشور را دارد که باید بستر لازم برای این موضوع در استان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به هیچ عنوان سیاسی نیستند، گفت: نباید واگن‌های سلامت را به لوکوموتیوهای سیاست گره زد، دانشگاه محل سیاست‌بازی و خط بازی نیست بلکه دانشگاه باید در عین استقلال با سایر دستگاه‌ها نیز تعامل نزدیک داشته باشد.

حریرچی با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های خیریه گفت: قم نیازمند بیمارستان‌های خیریه به معنای واقعی کلمه است، بیمارستان‌هایی که تماتمی خدمات را یا رایگان و یا در حد رایگان به بیماران ارائه دهند.

وی قم را به عنوان یک استان مهم در توسعه گردشگری سلامت معرفی کرد و گفت: گردشگری سلامت نباید به قیمت محروم کردن مردم شهر از خدمات درمانی منجر شود و استان قم ظرفیت بسیاری در این زمینه دارد که باید از آن استفاده شود.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی سخت‌گیری‌های نهادهای نظارتی در دوره ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امیدوارم این نهادها با سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قم مهربان‌تر شوند چراکه در زمانی که دشمن تمام تلاش خود را قرار داده تا ما را با مشکل مواجه کند، باید همه باهم همدل باشیم تا کار را به‌پیش ببریم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.