شهردار قم:

شهرداری امسال ۶۵۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی مترو آماده کرده است

شهر بیست/ شهردار قم با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند خارج از چارچوب‌های مشخص شده شورای عالی فنی حرکت کند،گفت: تا پایان سال باید فاز اول مترو راه‌اندازی شود، شهرداری امسال نزدیک به 650 میلیارد تومان امسال برای مترو آماده کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری امسال ۶۵۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی مترو آماده کرده است
شناسه : 1205 | انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم با حضور مسئولان ارشد استان و مدیران این پروژه برگزار شد، با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط کشور پیمانکاران عمرانی زیر فشار هستند، گفت: تمام تلاش ما بر این است که دست به دست هم داده تا پیمانکار با قوت، پروژه خود را پیش برده و به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه قرارداد مترو به شورای عالی فنی رفته و چارچوب‌هایی برای آن مشخص شده است، تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند خارج از چارچوب‌های مشخص شده شورای عالی فنی حرکت کند. چند خط قرمز برای پروژه مشخص شده از جمله اینکه تا پایان سال باید فاز اول راه‌اندازی شود؛ شهرداری نزدیک به ۶۵۰ میلیارد تومان امسال برای مترو آماده کرده است.
شهردار قم با اشاره به اینکه ۴۰ درصد قرارداد مالی مترو به صورت غیرنقدی است، افزود: در حوزه تجهیزات مشکل اصلی واگن است و خوشبختانه تامین واگن‌ها صورت گرفته اما در حوزه متروسیستم هیچ کاری نشده است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به راه‌های رفع مشکل متروسیستم بیان کرد: باید از ظرفیت اعتباری که در چین به وجود آمده استفاده شده و مشکل متروسیستم حل شود و با این کار تنها معضل بحث ارز خواهد بود که آن هم قابل حل است.
وی با تأکید بر اینکه گردنه اصلی در تکمیل پروژه مترو تأمین تجهیزات و کمک‌های مالی است خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که در صورت همکاری و مشارکت مشکلات مترو حل شده و پروژه به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.