پایگاه انتقال خون قم آماده میزبانی از عزاداران حسینی/ لزوم تداوم اهدای نذر خون تا اربعین

شهر بیست/ مدیرکل انتقال خون قم از آمادگی مرکز انتقال خون روح‌الله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ تا ۱۸ خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت زمانی نگهداشت انواع فراورده خونی، درخواست ما از عزاداران و مردم قم این است که نذر خون حسینی را تنها در عاشورا محدود نکرده و این نذر را تا اربعین حسینی ادامه دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پایگاه انتقال خون قم آماده میزبانی از عزاداران حسینی/ لزوم تداوم اهدای نذر خون تا اربعین
شناسه : 12030 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی نوریان افزود: همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ سازمان های انتقال خون در سراسر کشور شاهد حجم بسیار زیادی از علاقه مندان برای اهدای خون و انجام نذر خون هستند که استان قم نیز برای ارائه بهترین خدمت به مراجعه کنندگان تمهیدات ویژه ای در این ایام در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آماده باش کامل عوامل این اداره کل در ایام تاسوعا و عاشورا ادامه داد: از ساعت ۸ تا ۱۸ مرکز انتقال خون روح‌الله واقع در میدان روح‌الله برای ارائه خدمات به شهروندان در ۲ بخش بانوان و آقایان در آماده باش کامل است.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به حجم بالای مراجعه کنندگان در این ایام به ویژه در ظهر عاشورا به مرکز انتقال خون قم گفت: با توجه به محدودیت زمانی نگهداشت انواع فراورده خونی و محدودیت امکانات،‌ درخواست ما از عزاداران و مردم قم این است که نذر خون حسینی را تنها در عاشورا محدود نکرده و این نذر را تا اربعین حسینی ادامه دهند.

نوریان ادامه داد: میزان نگهداشت گلبول قرمز متراکم یک ماه، پلاکت فرزیس بین سه تا پنج روز و پلاسما که در تولید دارو برای بیماری‌های خاص بسیار مهم است در دمای منفی ۴۰ درجه تا ۲ سال قابل نگهداری است.

مدیرکل انتقال خون قم، با بیان اینکه درهر ۱۰ دقیقه یک واحد خون در مراکز درمانی توزیع می شود، گفت: با توجه به ضرورت رعایت استانداردهای بهداشتی هیچ گونه واحد سیاری در ایام تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون در سطح شهر مستقر نشده و تنها این اقدام از طریق مرکز انتقال خون روح الله قم میسر است.

وی به همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون را ضروری دانست و افزود: سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، نداشتن کمبود خون و همچنین سالم بودن شرایط عمومی بدن از جمله شرایطی است که افراد با دارا بودن چنین شرایطی می توانند برای اهدای خون اقدام کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.