هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شد

شهر بیست/ یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و جمع کثیری از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در این روستا برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شد
شناسه : 12023 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، هفتمین یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع) و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم ظهر جمعه برگزار شد.

این مراسم به دلیل استقبال گسترده اهالی روستای بیدهند و دیگر روستاهای بخش کهک، همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، برای برادران در محل امامزاده فاضل(ع) و برای خواهران در حسینیه روستا برگزار شد.

امیر سرتیپ جعفری‌نیا معاون فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: استان قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۱ هزار جانباز و ایثارگر همچون نگینی در جغرافیای ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با گرامیداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) افزود: اینکه امروز می‌توانیم در امنیت کامل اقامه عزاداری و شعائر حسینی(ع) کنیم به برکت خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان و از جان گذشتگی ایثارگران است.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی، عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و همرزم این امیر شهید نیز در جمع خواهران حاضر در یادواره شهدای بیدهند به ذکر خاطراتی از شهدا و صبر و بردباری خانواده‌های آنان پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: در طول دفاع مقدس رفتار ما و دشمن با اسرا به هیچ وجه قابل قیاس نبود به طوری که پس از پایان جنگ حدود ۲۵ هزار نفر از اسرای عراقی تمایل به بازگشت نداشتند و در ایران پناهنده شدند.

سخنران دیگر یادواره شهدای بیدهند در حسینیه خواهران، حجت الاسلام احتشام امام جمعه موقت کاشان و از پیشکسوتان دفاع مقدس بود که وی در سخنانی، مقام شهید و شهادت بخصوص سیدالشهدا(ع) و یارانش را در ششمین روز از ایام عزاداری محرم الحرام ستود.

این مراسم با مرثیه سرایی و ذکر سینه زنی توسط حاج علی مالکی‌نژاد در حضور پیکر معطر شهید گمنام تفحص شده در منطقه عملیاتی کربلای پنج و شلمچه، برپایی نمایشگاه پدافند هوایی، ارائه خدمات پزشکی رایگان و اجرای گروه سرود میثاق همراه بود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.