ششم محرم به نام علامه سید رضی در تقویم ثبت شود

شهر بیست/ رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به اینکه ششم محرم سالروز وفات علامه شریف رضی است، گفت: پیشنهاد می شود این روز به نام روز علامه شریف رضی در تقویم ملی ثبت شود تا ضمن قدردانی از این تلاش جاودانه، نام این عالم شیعی مطرح شود و مردم بیش از پیش با شخصیت ایشان و نهج البلاغه آشنا شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ششم محرم به نام علامه سید رضی در تقویم ثبت شود
شناسه : 11977 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت الله دین پرور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع روز بزرگداشت مقام فقیه وارسته و محدث والامقام علامه شریف رضی، اظهار کرد: نهج البلاغه یک کتاب ابدی و بین المللی هست و در طول سال بیش از هزار سال مورد توجه و استفاده مراکز علمی و بزرگان بوده است.

وی با بیان اینکه شریف رضی یک شخصیت برجسته و معروف جهان عرب و اسلام است، تصریح کرد: متاسفانه در زمان ما به مقام و خدمات شریف رضی کم لطفی شده و بهای لازم داده نشده است.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه شریف رضی، شخصیتی محدث، مفسر قرآن و از همه بالاتر فقیه است، افزود: در اولین کنگره شریف رضی که سی سال قبل برگزار شد، مبانی فقهی شریف رضی را از ۵۲ باب فقهی استخراج و در یک رساله چاپ کردند.

آیت الله دین پرور با تأکید بر اینکه علامه شریف رضی حق بزرگی به گردن جهان تشیع دارد، افزود: کتاب حدیث زیاد داریم اما نهج البلاغه در طول هزار سال جاودانه شده و به عنوان کتاب دوم اسلام و تشیع مورد توجه قرار گرفته و نام و یاد آن امروز در سازمان های بین المللی با وجود موانعی که قدرت های استعماری ایجاد می کنند، مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه علامه شریف رضی در تدوین و گردآوری نهج البلاغه نقش موثری داشته است، افزود: بعضی افراد ایراد می گیرند چرا علامه رضی تمام خطبه و کلمات قصار را نقل نکرده در حالی که علت ماندگاری و جاوادنگی نج البلاغه همین انتخاب و گزینش کلمات و خطبه هاست.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه افزود: از امیرالمومنین(ع) احادیث زیادی نقل شده اما گزینش این کلمات از سوی شریف رضی که علاوه بر تسلط به احادیث، فقه و تفسیر، به جنبه تقریب مذاهب نیز توجه ویژه داشته، باعث شده که کتابی جاویدان و ماندگار باقی بماند.

آیت الله دین پرور با اشاره به اینکه ششم محرم سالروز وفات علامه شریف رضی است، گفت: پیشنهاد می شود روز ششم محرم به نام روز علامه شریف رضی در تقویم ملی ثبت شود تا ضمن قدردانی از این تلاش جاودانه، نام این عالم شیعی مطرح شود و مردم بیش از پیش با شخصیت ایشان و نهج البلاغه آشنا شوند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.