متوسط قیمت کالاها در استان، پایین‌تر از متوسط کشوری است/ کنترل قیمت مرغ در قم

شهر بیست/ معاون استاندار قم عنوان کرد: متوسط قیمت کالاها در استان قم از میانگین ۲۸ استان کشور پایین‌تر است و نرخ تورم کمتری در استان داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
متوسط قیمت کالاها در استان، پایین‌تر از متوسط کشوری است/ کنترل قیمت مرغ در قم
شناسه : 11936 | انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، مهرداد غضنفری در جلسه‌ کارگروه تنظیم بازار که صبح امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، گفت: باید مانند سال قبل تخفیفات ویژه‌ای برای اجاره‌ی غرفه‌ها در نظر گرفته شود تا تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم التحریر بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت لوازم التحریر نسبت به سال قبل حتما باید امسال نمایشگاه‌ عرضه مستقیم کالای پاییزه برگزار شود، اولویت مهم عرضه‌ی لوازم التحریر ساخت داخل استان در نمایشگاه پاییزه است چنانچه تولیدکنندگان قمی استقبال نکنند ناچاریم غرفه‌ها را به تولیدکنندگان سایر استان‌های واگذار کنیم.

غضنفری در خصوص قیمت مرغ کشتار روز گفت: با کنترل، نظارت و بازرسی مناسب و کمک تمام دستگاه‌های متولی توانستیم قیمت مرغ را کنترل کنیم به حدود ۱۲هزار و چهارصدتومان برسانیم که پایین‌تر از قیمت متوسط کشور است، ۷۰۰تن مرغ تنظیم بازار عرضه در استان عرضه شده است که بیشترین مقدار در بین سایر استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: برای ادامه‌ی کنترل قیمت مرغ، دانه‌ی خوراک مرغ تامین شده است و به مرغداران داده خواهد شد، همچنین نزدیک به ۹۰۰هزار عدد جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است تا در مهرماه شاهد کمبود مرغ کشتار روز نباشیم.

سید محمود حسینی رئیس اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان استان قم نیز در این جلسه گفت: از ۱۱ تا ۲۵ شهریورماه نمایشگاه عرضه‌ی لوازم التحریر با ۵ درصد تخفیف زیر قیمت بازار در مجتمع ناشران در حال برگزاری است و نزدیک به ۱۵ غرفه درحال حاضر وجود دارد که در صورت استقبال ظرفیت افزایش تا ۶۰ غرفه را در طبقات مجتمع ناشران داریم.

 حسینی در خصوص توزیع دفتر با نرخ دولتی، عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قم ۲۶۰هزارنفر دانش آموز دارد، تعداد ۱۷۰هزار دفترچه و ۱۸۰هزار دفتر ۸۰برگ بانرخ دولتی به استان قم اختصاص داده شده است که اولویت توزیع با دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی است و مابقی آن در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بانرخ مصوب دولتی توزیع خواهد شد.

در ادامه جلسه، بهزاد رادمنش مدیرکل غله و خدمات بارزگانی استان قم بیان کرد: در ماه محرم در نظرداریم، ۲۳۶تن شکر با قیمت ۳هزار دویست وپنجاه تومن، ۴۷۲تن برنج هندی با قیمت ۶هزار وپانصدتومن و روغن با ۱۵درصد تخفیف به هیئات مذهبی ارائه شود.

رادمنش گفت: مشکل اساسی استان قم کمبود انبار برای نگه‌داری کالاهای اساسی است و ضرورت ایجاد انبار در استان به شدت احساس می‌شود که برای تامین اعتبارات با مشکل روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: بودجه و اعتبارات دو سال قبل این اداره صرف بازسازی سیلوهای استان قم شده است که در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داشتند، مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفیت کشور متعلق به استان قم است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.