رقابت «صحوری» در مرحله نهایی جشنواره ملی مستند سیما

شهر بیست/ همشهریان گرامی می‌توانند برای حمایت از مستند فاخر «صحوری» که توسط هنرمندان قم تولید و در حال رقابت در بخش بهترین مستند نیمه بلند جشنواره ملی مستند سیماست، با ارسال کد E55 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۱ تا ساعت ۱۹ روز یکشنبه دهم شهریور به انتخاب این اثر در جشنواره اهتمام ورزند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رقابت «صحوری» در مرحله نهایی جشنواره ملی مستند سیما
شناسه : 11829 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته بود که مستند «صحوری» به کارگردانی سید امیر طباطبایی از هنرمندان و فیلمسازان استان قم رونمایی شد.

حالا این مستند به عنوان تنها نماینده از خانواده سینمای استان قم به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی مستند سیما راه یافته و رقابت تنگاتنگی برای برگزیدگی در بخش بهترین مستند نیمه بلند جشنواره دارد. 

این مستند که عصر روز نهم شهریور به روی آنتن شبکه مستند رفت، در ساعات ۱۲ بامداد و ۹ صبح از این شبکه بازپخش می شود.

علاقه مندان به هنر و سینما و به ویژه همشهریان گرامی می‌توانند برای حمایت از این مستند فاخر که توسط هنرمندان شهر قم تولید و تهیه شده است، با ارسال کد E55 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۱ تا ساعت ۱۹ روز یکشنبه دهم شهریور به انتخاب این اثر در جشنواره اهتمام ورزند.

این اثر ۵۲ دقیقه‌ای که بیش از ۲۵۰ هنرمند و هنرور قمی نقش آفرینی کردند، به روایت زندگی احمد ابن اسحاق قمی نماینده امام حسن عسکری(ع) و یکی از موثرترین افراد در رواج تشیع در ایران می‌پردازد.

فیلم داستانی «صحوری» موضوعی تاریخی است که در زمینه تشیع و دارای چند سرفصل است و ورود اشعریون و حضرت معصومه(س) و شکل گیری تشیع در قم با محوریت زندگی احمد اسحاق اشعری را بررسی می‌کند.

احمد ابن اسحاق از نوادگان خاندان اشعری به دلیل عشق و ارادتی که به سلاله پاک اهل بیت(ع) داشته از سوی امام حسن عسکری(ع) به عنوان نماینده ایشان در قم انتخاب می‌شود و شاگردان بزرگی از جمله شیخ صدوق را پرورش می‌دهد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.