طرح «شمیم حسینی» در قم اجرا می‌شود/ احیای سنت روضه‌خوانی در بازار قم

شهر بیست/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اجرای طرح «شمیم حسینی» در قم خبر داد و گفت: هیئات مذهبی ثبت شده‌ای که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی قم معرفی شوند، مشمول این طرح قرار می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح «شمیم حسینی» در قم اجرا می‌شود/ احیای سنت روضه‌خوانی در بازار قم
شناسه : 11825 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه ماه محرم با موضوع «سوگواره بصیرت عاشورایی» برگزار شد، اظهار کرد: امسال هم طبق روال همیشه، مردم ما خودشان به صورت خودجوش به میدان می آیند و برنامه های عزاداری را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی با شور و شوق حسینی و خیرین و متولیان موقوفات نیز با همان عشق و ارادتی که به حضرت سیدالشهدا دارند، در صحنه حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز در کنار مردم و هیئات مذهبی حضور خواهد داشت و به قدر وسع خود در جهت حمایت و پشتیبانی از برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر نقش آفرینی خواهد کرد

اسکندری با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در سراسر کشور، اظهار کرد: در قالب این طرح از هیئات مذهبی و محافل و مجالس عزاداری حمایت می شود.

وی افزود: گرچه این حمایت محدود است و شاید نتوانیم همه هیئات را پوشش بدهیم اما به قدر وسع خود تلاش می کنیم که از هیئات مذهبی حمایت داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به مکانیسم شناسایی و معرفی هیئات جهت دریافت این حمایت مادی، گفت: هیئات ثبت شده ای که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی قم معرفی شوند، مشمول این طرح می شوند.

اسکندری در ادامه تصریح کرد: امسال در راستای گسترش برگزاری محافل دینی و مذهبی و پاسخگویی به نیازمندی های فکری و فرهنگی جامعه، مجالس روضه خوانی در بازار قم و تعدادی از پاساژهای این شهر برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در ایام ماه محرم، مجالس عزای حسینی در ۴۰ بقعه متبرکه سطح استان با عنوان «بصیرت عاشورایی» برگزار خواهد شد و علاوه بر مجالس روضه خوانی و سخنرانی، خیمه های معرفت نیز در بعضی از این بقاع برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز طبق روال سال های گذشته در صبح روز جمعه ۱۵ شهریور در امامزاده ابراهیم برگزار می شود.

اسکندری افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در برگزاری مراسم اقامه نماز روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین همایش «رهروان زینبی» را مورد توجه قرار داد و گفت: این همایش ویژه بانوان بوده و در دوازدهمین روز ماه محرم در آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع(ع) و شاه سید علی(ع) برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.