قول شهردار قم درباره زمان بهره برداری از پروژه مترو

شهر بیست/ شهردار قم با اشاره به وضعیت اجرای پروژه مترو در قم گفت: به دنبال بهره برداری ۵.۲ کیلومتر از متروی قم تا سال ۱۳۹۹ هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قول شهردار قم درباره زمان بهره برداری از پروژه مترو
شناسه : 11813 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید مرتضی سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات ۷۵ پروژه شهرداری قم با اشاره به روند افتتاح پروژه‌های شهرداری قم اظهار کرد: در دهه کرامت ۲۰۰ پروژه شهرداری با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، در هفته دولت ۷۵ پروژه شهرداری قم با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و تمام پروژه‌های شهرداری قم براساس افق ۱۴۰۰ این شهر است.

وی ادامه داد: پروژه‌های شهرداری قم در بخش‌های مختلف هستند و تنوع پروژه نشان از توسعه متوازن دارد، در بحث زیست محیطی مثل مترو و حمل و نقل عمومی نیاز به کمک نمایندگان مجلس داریم، ۸۰ واگن برای متروی قم با تامین اعتبار از سوی دولت تثبیت شد و هزینه خرید این تعداد واگن، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار قم افزود: میزان تولید زباله در قم در روز حدود ۷۰۰ تن است و با افتتاح سیستم خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم، ۳۰۰ تن از این زباله بازیافت می‌شود، تا پایان سال ۳۰۰ تن دیگر از زباله شهر قم بازیافت خواهد شد و تا سال ۱۴۰۰ دیگر هیچ زباله ای در شهر قم دفن نمی‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر قم اظهار کرد: ۱۴ بوستان در شهر به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد و سرانه فضای سبز از ۱۴٫۱ مترمربع به ۱۹٫۷ مترمربع رسیده است و تا پایان برنامه به ۲۷ مترمربع خواهد رسید، هر سال ۳۰۰ هکتار به فضای سبز شهر قم افزوده می‌شود که آب و پساب مورد نیاز آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:در تمام مناطق شهر قم به جز منطقه ۲، باغ بانوان داریم تا بانوان در این فضا به تفریح و ورزش بپردازند.

شهردار قم افزود: دو مجموعه فرهنگی و ورزشی با وسعت بیش از دو هزار متربع در منطقه یک و ۶ در هفته دولت به بهره برداری رسید و در هر منطقه شهر یک مجموعه فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه قم کارت تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد و این کارت هم کیف پول است و هم دیگر خدمات شهروندی را ارائه می‌دهد.

شهردار قم افزود: رمپ D پل ۹ دی را در هفته دولت شروع می‌کنیم و به دنبال تکمیل آن تا پایان سال هستیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ۵۴ میلیون نفر از جمعیت کشور شهر نشین هستند تصریح کرد: از هشت سال پیش دولت اتوبوس به شهرها نداد و ظرفیت اتوبوس سازی ایران جواب نیاز کشور را نمی‌دهد. فرسودگی اتوبوس‌ها موجب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده است، ۱۰۴ دستگاه اتوبوس در قم اورهال شدند و ۱۰۰ دستگاه نیز برای شهر خریداری شده که به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم می‌شوند.

وی ادامه داد: اعتبار نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها از سال ۹۶ قطع شد، پیش از این هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر قم نوسازی شدند.

شهردار قم افزود: تفکیک در مبدا زباله دارای اهمیت زیادی است و در تمامی محلات قم ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک وجود دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های شهر قم اظهار کرد: ۱۲ پل عابر پیاده در شهر تا پایان سال اجرا می‌کنیم، پیاده رو چهارمردان به زودی احداث می‌شود و آزادسازی فاز ۵ عماریاسر و محور سجادیه به سرعت ادامه دارد.

وی در خصوص وضعیت پروژه مترو خاطرنشان کرد: به دنبال بهره برداری ۵٫۲ کیلومتر از متروی قم تا سال ۱۳۹۹ هستیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.