قم دارای یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور است

شهر بیست/ استاندار قم با اشاره به مشکلات آب قم در گذشته گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها مشکل آب شرب نداریم بلکه دارای یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم دارای یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور است
شناسه : 11693 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، بهرام سرمست در آیین افتتاحیه  طرح‌های آب و فاضلاب قم که با حضور معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استان در سالن جلسات کوثر شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است که ما یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و شهدای دولت را گرامی بداریم و از سوی دیگر از کسانی که دل در گروه نظام، دولت و ملت دارند قدردانی کنیم.

 قم دارای یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های کشور است

وی ضمن ادای احترام به کسانی که آینده‌نگری و برنامه‌ریزی آن‌ها رفع مشکل آب قم را به دنبال داشته است، به سابقه طولانی مشکلات آب قم اشاره کرد و گفت:  امروز به برکت اقداماتی که در جمهوری اسلامی ایران توسط دولتمردان نظام انجام شده است خوشبختانه در قم نه تنها مشکل آب شرب نداریم بلکه دارای یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور هستیم.

سرمست با بیان اینکه خدمات دولت تدبیر و امید را در شهر قم بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند قدردانی، روشنگری، امیدواری و امیدآفرینی است که امروز با دستان پرتوان مهندسان و خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب ما کمترین مشکل را در بخش آب قم داریم.

وی ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب ابراز داشت: امسال با وجود پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود در خصوص کمبود آب، اما با اقدامات خوبی که به انجام رسیده بود تابستان را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

استاندار قم بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال را توفیقی بزرگ و قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: باید اقداماتی که در سطح استان در حوزه آب و فاضلاب در دست اجرا است تسریع شود و این امر سرلوحه فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

وی یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه تولید انرژی تجدید پذیر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته و همچنان زمینه توسعه در این خصوص وجود دارد.

سرمست بومی‌سازی دانش فنی ساخت اسکروپمپ فاضلابی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را در نوع خود در کشور مثال‌زدنی دانست و گفت: باید این رویه و رویکرد در تمام زمینه‌ها در استان ادامه داشته باشد.

باید فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم

وی با اشاره به اقدامات فرهنگ‌سازی شرکت آب و فاضلاب و تلاش برای اصلاح الگوی مصرف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز باید در کنار توسعه زیرساخت‌ها برای مدیریت مصرف آب، فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه زمینه اصلاح الگوی مصرف آب تمام سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و تک‌تک آحاد شهروندان مسئولیت دارند گفت: اینکه شرکت آب و فاضلاب در این زمینه پیش‌قدم شده جای تقدیر دارد البته باید این فعالیت‌ها ادامه و توسعه پیدا کند.

وی در ادامه بر ضرورت تکمیل شبکه لوله‌گذاری و انتقال فاضلاب شهری قم و پردیسان، تسریع در مطالعات دقیق و جانمایی تصفیه‌خانه جدید فاضلاب، مدیریت بهینه پساب فاضلاب، اجرای شبکه فاضلاب در مناطق پرتراکم از جمله پردیسان، نیروگاه، امام‌زاده ابراهیم و اراضی مقابل بوستان غدیر تأکید کرد.

سرمست با اشاره به مهاجرپذیر بودن قم، این شهر را در حال توسعه شهری نامتوازن است دانست و گفت: با توجه به این عدم توازن مناطق شهری باید حداقل بتوانیم در رابطه با پروژه‌های آب و فاضلاب شهری قدم‌های اساسی و متناسب با نیازهای آینده را دنبال کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در مجمع همکاران ما در بخش آب و فاضلاب استان بسیار موفق بوده‌اند، افزود: البته آینده‌نگری اقتضا می‌کند که پیشاپیش برنامه‌ریزی جدی در رابطه با مسئله فاضلاب شهر داشته باشند.

نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.