مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

رشد دو برابری صندلی سینماهای استان/ افزایش تماشاگران سینما و تئاتر در قم

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افزایش دوبرابری ظرفیت صندلی سینماهای قم در پایان سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۵۵۷ هزار بلیت سینما و ۴۷ هزار بلیت تئاتر به فروش رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد دو برابری صندلی سینماهای استان/ افزایش تماشاگران سینما و تئاتر در قم
شناسه : 11683 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ارائه گزارش عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه مجموعه کارهای فرهنگی نیازمند بودجه است، اظهار کرد: در بحث های فرهنگی ما باید تزریق بودجه و حمایت مالی داشته باشیم چراکه اگر حمایتی انجام نشود، درصد کارهای فرهنگی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استان قم نوپاست و برای رسیدن به شاخص های استاندارد فرهنگی، نیازمند عزم جدی مسئولان و مشارکت مردمی است، تصریح کرد: ما تاکنون تمام تلاش خود را در پیگیری مطالبات فرهنگی قم داشتیم تا سهم استان را از مجموعه کشور بگیریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۷ برای اجرای ۱۵۰ برنامه فرهنگی بالغ بر یک میلیارد و هفتصدمیلیون تومان اعتبار جذب کرده است.

حسینی کاشانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های ملی در قم و تقویت زیرساخت های فرهنگی در جذب مالی اعتبارات کشوری تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود: ما نمی توانیم فقط در یکی از زمینه‌های زیرمجموعه فرهنگی و هنری کار فرهنگی کنیم، ما باید بر اساس برنامه متوازن و توزیع بودجه صحیح حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در سال ۹۷، ۱۲درصد به حوزه رسانه، ۲۹درصد به حوزه فرهنگی، ۱۷درصد به حوزه قرآنی، ۱۰درصد به حوزه سینمایی و ۳۲درصد به حوزه هنری بودجه اختصاص یافته است.

حسینی کاشانی افزود: یکی از رویکردهای جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حمایت از حرکت های مردمی و موسسات فرهنگی است که کار خودجوش فرهنگی به ویژه در زمینه های دینی، مذهبی و عفاف و حجاب انجام می دهند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه افزایش اعتبار سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، تقریبا ۴۰ درصد بوده است، تصریح کرد: دریافت بودجه برای استان هایی که دارای شهرستان هستند، راحت‌تر و بیشتر است و ما نیز باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

حسینی کاشانی افزود: یارانه تخصیصی مطبوعات قم در سال ۹۶، ۳۹۰ میلیون تومان بوده است که در سال ۹۷ به ۷۲۶ میلیون تومان رسیده و تقریبا دو برابر شده است.  یارانه تخصیصی در سال ۹۸ نیز تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از توزیع ۱۰۵ هزار کیلو کاغذ توزیع شده در قم در سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده، دریافت کاغذ در بخش نشر و رسانه بهتر از این هم خواهد شد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: ۲۸۱ نشریه چاپی، ۵۹ پایگاه خبری و ۲۷ نشریه بر خط در قم دارای مجوز هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از فعالیت ۵۵ موسسه قرآنی در قم خبر داد و گفت: شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان قم رتبه اول را در کشور دارد. حمایت از موسسات قرآنی سال ۹۶، ۵۶ میلیون تومان بوده که در سال ۹۷ به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: در حوزه چاپ به دلیل مشکلاتی در بحث تامین مواد اولیه وجود دارد، با چالش‌هایی مواجه هستیم اما اقداماتی برای ارائه تسهیلات در زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به وضعیت شهرک چاپ و نشر، گفت: از شهرک چاپ و نشر سال ها بود که فقط یک اسم باقی مانده بود تا اینکه در سال ۹۶، اولین سند چاپخانه در شهرک تحویل داده شد، اکنون نیز دومین مجموعه در حال ساخت وساز است و شصت نفر از چاپخانه داران زمین تحویل گرفتند.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده در زمینه نشر کتاب، افزود: سال ۹۶ برای ۱۰ هزار و ۳۳۴ عنوان کتاب، مجوز صادر شده که این رقم در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۶۶۷ رسیده است؛ در سال ۹۸ نیز تا کنون برای ۴هزار عنوان کتاب مجوز صادر شده است. استان قم بعد از تهران، دومین صادرکننده مجوز تولید کتاب است.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۷ شاهد افزایش دوبرابری صندلی‌های سینما در قم بودیم، گفت: ظرفیت صندلی‌های سینما در قم با اضافه شدن سینمای کانون، سینمای آوینه و سینمای شهرآفتاب به ۲۵۵۰ صندلی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: امیدواریم در پایان سال ۱۳۹۹ با کمک بخش خصوصی، ظرفیت سینماهای قم دوبرابر شود و در این صورت تقریبا به حد استاندارد خواهیم رسید.

حسینی کاشانی با اشاره به فروش ۴۰۰ هزار بلیت سینما در سال ۹۶، گفت: در سال گذشته، ۵۵۷ هزار بلیت سینما در قم به فروش رفت که از افزایش خاصی برخوردار بود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تولید نمایش در قم، گفت: در بحث تولید نمایش در سال ۹۷ کاهش داشتیم و علت آن هم توجه به افزایش کیفیت آثار بود. تلاش می کنیم حمایت ها را به سمت کارهای باکیفیت ببریم. تعداد عناوین تولید نمایش در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ کاهش داشته اما آثار کیفی‌تر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به افزایش تماشاگران تئاتر در قم، گفت: سال ۹۶ حدود ۳۴ هزار خرید بلیت تئاتر در قم خریداری شد که این آمار در سال ۹۷ به  ۴۷ هزار قطعه بلیت رسیده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.