«شرح نهج‌البلاغه» اثر رهبر انقلاب در قم رونمایی شد

شهر بیست/ از کتاب «شرح نهج‌البلاغه» که شامل مجموعه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب است، رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شرح نهج‌البلاغه» اثر رهبر انقلاب در قم رونمایی شد
شناسه : 11653 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی، مدیر تولید محتوای مؤسسه انقلاب اسلامی، چهارم شهریورماه، در مراسم رونمایی از کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر آیت‎الله العظمی خامنه‌ای، در مدرسه عالی دارالشفاء گفت: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از سال ۱۳۷۱ آغاز به کارکرده و وظیفه اصلی آن ترویج و تدوین بیانات ایشان است.

وی با بیان اینکه خلأ دفتر در قم محسوس بود، افزود: دفتر قم ۸۰ روز است که تأسیس شده و مجموعه‌های تبلیغی و بزرگان حوزه همکاری خوبی با این دفتر داشته و دارند و تلاش کردیم تا مباحث ترویجی، نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی توسط این مؤسسه برگزار شود.

صلح میرزایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دوره جوانی همان طور که با قرآن مأنوس بوده‌اند با نهج‌البلاغه هم مأنوس هستند و شاکله فکری ایشان از این معارف گرفته شده است، افزود: ایشان خطاب به مردم فرموده‌اند که نهج‌البلاغه بیدارکننده و قابل تدبر است، لذا در جلسات با نهج‌البلاغه انس بگیرید.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم بیان کرد: ایشان معتقد هستند که شرط تداوم انقلاب، بازگشت به نهج‌البلاغه است؛ همچنین مضمونی در این عرصه دارند که نهج البلاغه، آئین نامه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سه دسته از بیانات ایشان در قالب کتابی که امروز رونمایی می‌شود تالیف شده است، تصریح کرد: بحث شرح و تدریس نهج‌البلاغه را ایشان در مشهد آغاز کردند و صوت برخی از جلساتی که در مسجد کرامت داشتند  پیدا شده است.

وی ادامه داد: فقراتی که ایشان از این کتاب بیان فرمودند حساسیت ساواک را برانگیخته بوده است و در دی ماه ۵۳، از تهران دستور دستگیری رهبری را می‌دهندف زیرا ایشان مطالبی انتخاب کرده‌اند که مخاطب را به مبارزه دعوت کرده است.

جلد چهارم کتاب «شرح نهج‌البلاغه» آیت‌الله خامنه‌ای تدوین می‌شود

صلح میرزایی اظهار کرد: در اوائل انقلاب، شاخه دانشجویی حزب جمهوری اسلامی از ایشان درخواست دروس نهج‌البلاغه را داشتند لذا این بحث به صورت جدی در ۱۲ جلسه برگزار می‌شود و کتاب «نبوت‌ها در نهج البلاغه» که جلد دوم این مجموعه است، حاصل آن جلسات است که البته یک هفته قبل از شروع جنگ این جلسات خاتمه می‌یابد.

وی افزود: ایشان بعد از رهبری هم دیدارهایی رمضانی با مسئولان دولت داشتند و از سال ۷۲، در این جلسات بیاناتی از نهج‌البلاغه داشته‌اند که تا سال ۱۳۹۵ تداوم می‌یابد و از ۱۳۹۵ هم تاکنون جلسه تشکیل نشده است.

صلح میرزایی با بیان اینکه کتاب مذکور با نوع نگاه حضرت آقا به نهج‌البلاغه به خصوص برای مسئولان و فضلا و طلاب قابل استفاده است، تصریح کرد: جلد چهارم نیز در دست تدوین است و به زودی منتشر خواهد شد.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.