سید روح الله حسینی:

سینمای کودک از دوران طلایی خود فاصله گرفته است/ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سینمای کودک توجه ندارند

شهر بیست/ این کارگردان سینما با بیان اینکه سینمای کودک در دهه‌های شصت و هفتاد بسیار موفق بود، گفت: امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینمای کمدی روی آورده اند و به سینمای کودک توجهی نمی‌کنند، به این خاطر که در سینمای کمدی برگشت سرمایه اتفاق می‌افتد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینمای کودک از دوران طلایی خود فاصله گرفته است/ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سینمای کودک توجه ندارند
شناسه : 11644 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸   پرینت

سید روح الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با بیان اینکه سینمای کودک دوران طلایی خود را در دهه ۶۰ با فیلم هایی مانند «شهرموش ها»، «گلنار»، «گربه آوازخوان» و «پاتال و آرزوهای کوچک» گذرانده است، اظهار کرد: در آن زمان فیلم‌هایی ساخته می‌شد که برای کودک بود و اینطور نبود که درباره کودکان باشد اما امروز از این دست فیلم ها کم شده است.

این فیلمساز قمی با بیان اینکه امروز فیلم‌های ژانر کودک بسیار محدود است، افزود: فیلم‌های فانتزی که کودکان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند مانند فیلم «شهرموش‌ها»، امروزه ساخته نمی‌شود و از طرف دیگر ساختار تولید فیلم‌ها هم غلط است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در نزدیکی های جشنواره، بعضی فیلمسازان صرفا برای اینکه در جشنواره حضور داشته باشند با عجله دست به تولید فیلم می زنند و کارهای سفارشی تولید می‌کنند در حالی که اکثر این فیلم ها اصلا اکران نمی‌شود و در آرشیو باقی می ماند.

حسینی با اشاره به اینکه فیلم هایی که در سال های اخیر در ژانر کودک ساخته می شود دلی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از پول هایی که در این حوزه هزینه شده است متاسفانه جواب نداده است درحالی که دهه ۶۰ و دهه ۷۰ سینمای کودک بسیار موفق بود اما امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینمای کمدی روی آورده اند و به سینمای کودک توجهی نمی‌کنند به این خاطر که در سینمای کمدی برگشت سرمایه اتفاق می افتد.

این فیلمساز با بیان اینکه سینما برای کودک و نوجوان است، افزود: در همه دنیا هم همینطور است که کودکان و نوجوانان به سینما اقبال بیشتری نشان می دهند و در فیلم های فانتزی و حتی فیلم های جدی، استقبال این رده های سنی زیاد است اما در ایران این موضوع مهجور مانده است.

حسینی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در همه استان‌ها اقدام بسیار خوبی است، عنوان کرد: این حرکت سبب می‌شود که بچه های سایر استان‌ها هم از فیلم‌های جشنواره استفاده کنند؛ اگرچه بخشی از فیلم‌های جشنواره در استان‌های دیگر اکران می‌شود اما همین هم، حال‌وهوای جشنواره را در استان های دیگر حاکم می‌کند.

وی افزود: اگر کودکان به صورت گروهی از مراکز کانون و مدارس برای تماشای فیلم های جشنواره به سینما آورده شوند، اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد و می‌توانیم امیدوار باشیم که بعدها از بین همین کودکان، سینماگران خوبی کشف شود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.