علی بیطرفان:

برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استانها موجب رونق سینما می‌شود/ جشنواره فیلم کودک از رخدادهای سینمایی معتبر کشور است

شهر بیست/ تهیه کننده و کارگردان قمی، برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان‌ها را یک اتفاق مهم برای رونق سینما ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق سبب جلوگیری از تمرکز برگزاری جشنواره‌ها در تهران می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استانها موجب رونق سینما می‌شود/ جشنواره فیلم کودک از رخدادهای سینمایی معتبر کشور است
شناسه : 11629 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، علی بیطرفان، انتقال جشنواره‌ها به استان‌ها را یک اتفاق خوب و خلاقانه برشمرد و اظهار کرد: این اتفاق چندسالی است که در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فجر، کودک و نوجوان، فیلم کوتاه و سینما حقیقت انجام می‌شود.

به گفته این فیلمساز قمی، این اتفاق از تمرکز همه جشنواره‌ها در تهران جلوگیری می‌کند و این تمرکززدایی حرکت بسیار مهم و لازمی برای سینماست.

بیطرفان افزود: استقبال خوبی از این جشنواره ها در استان ها صورت می‌گیرد به طوری که در جشنواره فجر که همیشه با ازدحام بالای مخاطب مواجه بوده است حالا امکان تماشای فیلم برای مخاطبان شهرستان ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث رشد فیلمسازی و تربیت علاقه‌مندان به سینما می‌شود، تصریح کرد: با چنین اقداماتی سینما رونق بیشتری می‌گیرد به ویژه جشنواره کودک و نوجوان هم که جزو جشنواره های مهم کشور است و تنها و معتبرترین جشنواره این حوزه است می‌تواند نقش مهمی در رونق سینمای این ژانر داشته باشد.

مدیرعامل موسسه سینمایی هفت نما با تاکید بر اهمیت سینمای کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: این ژانر، ژانر مهم و اساسی درکل جهان است اما متاسفانه در ایران اگر چه جزو ژانرهایی است که به آن توجه می‌شود و در طول سال چند فیلم کودک و نوجوان داریم اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی افزود: البته همین میزان از توجه هم می‌تواند جای امیدواری داشته باشد که برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و آوردن آن به شهرستان باعث تشویق فیلمسازان شده و کودکان و نوجوانان را به این سمت سوق می دهد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.