یاسر محدثی:

انیمیشن‌های ایرانی در سطح دو دنیا قرار دارد/ ضعف محتوایی انیمیشن‌های ایرانی

شهر بیست/ یک انیماتور باسابقه قمی، انیمیشن‌های ایرانی را در سطح دوم و سوم دنیا ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ تکنیکی، انیمیشن‌های ایرانی کیفیت خوبی دارند اما به لحاظ محتوایی و روایت داستانی ضعیف هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انیمیشن‌های ایرانی در سطح دو دنیا قرار دارد/ ضعف محتوایی انیمیشن‌های ایرانی
شناسه : 11625 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، یاسر محدثی با اشاره به وضعیت انیمیشن‌های سینمایی تولید شده در ایران، اظهار کرد: به لحاظ تکنیکی، اگر انیمیشن‌ها را در پنج رده دسته بندی کنیم، ما در سطح دوم و سوم دنیا قرار داریم و می‌توانیم انیمیشن هایی در این سطح کیفیت تولید کنیم.

کارگردان انیمیشن «داستان‌های بهلول»، افزود: ما از نظر تکنیکی میتوانیم انیمیشن‌های خوبی تولید کنیم اما به لحاظ محتوا و روایت داستانی هنوز ضعف داریم.

به گفته وی، انیمیشن‌هایی که برای کودک تولید می شود همچنان نمی‌تواند مخاطب کودک خود را نسبت به کارهای جدی که امروز در گیشه موفقیت دارند جذب کنند چون بچه ها با داستان های غربی عادت کرده اند و ما هنوز به لحاظ داستان پردازی توفیقی نداریم.

محدثی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه انیمیشن کودک در ایران در حال رخ دادن است اما هنوز فاصله زیادی تا حد ایده آل داریم. بیشتر انیمیشن‌های سینمایی که تولید می‌شود، برای بزرگسال بوده و تعداد کارهایی که با ادبیات کودک تولید می‌شود، انگشت شمار است و جای خالی آن به شدت احساس می‌شود.

کارگردان انیمیشن «آرزوی زاغ‌ها» با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تولید انیمیشن سینمایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل تولید انیمیشن، مسئله  بازگشت پول است.‌ یک انیمیشن سینمایی ۶۰ دقیقه ای در سطح حرفه ای یک پروسه دوساله و با هزینه ۵ تا ۶ میلیارد تومانی دارد و کمتر سرمایه گذاری راضی می‌شود که این هزینه را امروز صرف کند و نتیجه اش را دو سال دیگر ببیند و بیشتر سراغ کارهایی می رود که سریع تر بازگشت سرمایه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای انیمیشن صنف جدی وجود ندارد، تاکید کرد: قیمت گذاری ها و مباحث حقوقی و سطح بندی کارهای انیمیشن حالت شلخته دارد و بعضی از تهیه کنندگان بازار سیاه شکل داده اند و بسیاری از انیماتورهای حرفه ای به این دلیل در سال های گذشته از ایران رفته اند.

محدثی که ۳هزار دقیقه انیمیشن تولید شده و پخش شده را در کارنامه خود دارد، اکران انیمیشن ها را در قالب جشنواره فیلم کودک و نوجوان اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: پیش از این، فضای سینمای انیمیشن برای شهرستان‌ها دور از دسترس بوده در صورتی که بسیاری از انیماتورهای حرفه‌ای از شهرستان‌ها هستند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.