دو پاسخ متفاوت معاون بنیاد شهید قم درباره خودسوزی یک فرزند شهید

شهر بیست/ مسئول حراست بنیاد شهید استان قم گفت: همکاران ما با توجه به بوی بنزینی که حس کرده‌ بودند به دنبال فرزند شهید می‌روند و دلیل حضور و مشکلش را جویا می‌شوند اما او بدون اینکه توضیحی بدهد یا حرفی بزند بلافاصله در کمتر از دو دقیقه خودش را به طبقه همکف و دفتر مدیر کل بنیاد شهید استان قم می‌رساند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو پاسخ متفاوت معاون بنیاد شهید قم درباره خودسوزی یک فرزند شهید
شناسه : 11620 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، دکتر عینی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در رابطه با ماجرای خودسوزی و فوت یک فرزند شهید به ایسنا گفت:‌ این فرزند شهید شب پیش از حادثه برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه کرده بوده است اما از آنجایی که شرط بستری شدن دستور پزشک است، بیمارستان مربوطه اقدام به بستری کردن این فرزند شهید نکرده بود. پس از این مشکل پیش آمده،علی رغم این که برادر و خواهرش شماره تماس بنده را داشتند تماسی در رابطه با برطرف کردن حل مشکلشان با این جانب برقرار نکردند تا در صورت نیاز به مشکل این فرزند شهید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس اسنادی که در اختیار داریم این فرزند شهید متوفی یک بار در بیمارستان اعصاب و روان اردبیل و چهار مرتبه نیز در بیمارستان علی ابن ابیطالب قم به دلیل مشکلاتی که داشته بستری بوده است.

دکتر عینی در رابطه با  وضعیت بیمه این فرزند شهید که اقدام به خودسوزی کرده است یادآور شد: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید پیگیر موضوع بیمه او بوده و مکاتبات لازم را در راستای برطرف کردن مشکلاتش با بیمه دی انجام داده و قول مساعد را هم گرفته بود.

وی در رابطه با جزییات حادثه پیش آمده برای این فرزند شهید گفت: آنچه که می‌توانم بگویم این است که متوفی بنزین را در فضای سبز خارج از بنیاد شهید بر روی خودش ریخته است و باقی اتفاق را باید از همکاران بخش حراست بنیاد شهید استان قم جویا شوید.

پس از گفته‌های دکتر عینی، در ارتباطی که خبرنگار ایسنا با مسئول حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برقرار کرد، مسئول حراست این بنیاد توضیح داد: این فرزند شهید پس از مراجعه به «بیمه دی» و قبل از رسیدن به محل بنیاد شهید استان قم بنزین را تهیه کرده بود. او بنزین را در فضای سبز بر روی خودش ریخته و وارد بنیاد شهید شده است. همکاران ما با توجه به بوی بنزینی که حس کرده‌اند به دنبالش می‌روند و دلیل حضور و مشکلش را جویا می‌شوند اما او بدون اینکه توضیحی بدهد یا حرفی بزند بلافاصله در کمتر از دو دقیقه خودش را به طبقه همکف و دفتر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم می‌رساند. همکاران ما نتوانستند مانع حرکت او بشوند. در نهایت بدون این که با کسی صحبتی کند یا مشکلش را بیان کند اقدام به خودسوزی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام خودسوزی این فرد،مدیرکل بنیاد شهید استان قم در دفتر خودش حضور نداشته است و  همراه مسئولان استانی برای غبارروبی مزار شهدا به مناسبت هفته دولت بر سر مزار شهدا حاضر بوده است. همکاران ما توانستند با کپسول‌هایی که در بنیاد شهید وجود داشت اقدام به مهار آتش کنند اما در نهایت به دلیل شدت سانحه او در بیمارستانی در تهران جان باخت.

لازم به توضیح است دکتر عینی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در گفت‌وگویی که روز  گذشته (یکشنبه) با ایسنا داشت،مدعی شده بود  خودسوزی فرزند شهید در مقابل فضای سبز کلانتری ۱۱ استان قم اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.