وجود ۲٫۸ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در کشور

شهر بیست/ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وجود 2 میلیون و 800 هزار مصرف‌کننده مستمر و یک‌میلیون و 600 هزار مصرف‌کننده تفننی مواد مخدر در کشور گفت: نرخ شیوع مواد مخدر در کشور 5.4 درصد است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۲٫۸ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در کشور
شناسه : 11609 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، اسکندر مؤمنی ظهر امروز در همایش راویان مکتب حسینی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به وجود حدود ۲۸۰ میلیون معتاد در دنیا و افزایش روزافزون این آمار اظهار کرد: چرخه تولید و استفاده از مواد مخدر چرخه‌ای سودآور است و به همین دلیل روزبه‌روز تجارت این مواد با استقبال بیشتری روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی کل تولیدات مواد مخدر در کشور افغانستان ۱۸۰ الی ۲۰۰ تن بوده است تصریح کرد: در پایان سال ۲۰۱۷ این میزان بیش از ۵۰ برابر شده است به این معنا که  تولیدات مواد مخدر از ۲۰۰ تن به ۹ هزار تن رسیده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشفیات مواد مخدر در کشور افغانستان در سال ۲۰۱۷ را کمتر از ۳۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که این آمار در کشور ما بیش از ۸۰۰ تن است.

وی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده مستمر و یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مصرف‌کننده تفننی مواد مخدر در کشور خاطرنشان کرد: نرخ شیوع مواد مخدر در کشور ۵٫۴ درصد است.

مؤمنی شیوع مواد مخدر در استان قم را نزدیک به ۲ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه در جمعیت کارگری نرخ شیوع در کشور ۲۲ درصد و در قم ۱۳ درصد است گفت: نرخ شیوع در جامعه دانشجویی در کشور ۴٫۷ و در استان قم ۴٫۱ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آسیب استفاده از مواد مخدر به حدی است که مقام معظم رهبری شخصاً با سران قوا و مسئولان جلساتی برگزار می‌کنند و در این جلسات ۵ آسیب شناسایی می‌شود که در رأس آن‌ها مواد مخدر قرار دارد گفت: مواد مخدر عامل ۵۵ درصد طلاق‌ها در کشور بوده و منشأ بسیاری از جرائم خرد و سرقت‌ها مواد مخدر است.

مومنی راهکار اصلی مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری عنوان کرد به این معنا که اجازه داده نشود فرد دیگری به چرخه مواد مخدر اضافه شود و افزود: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم کاری کنیم که مواد مخدر مطلقاً در دسترس مردم نباشد، مهم ایجاد بازدارندگی درونی و پیشگیری است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اثر آموزش قدرت نه گفتن به دانش‌آموزان و دانشجویان ابراز کرد: درست است که در دهه ۹۰ شرایط شاخص‌ها نسبت به دهه ۶۰ تغییر کرده اما جامعه ما دین‌باور است و باید جوانان جامعه را در برابر پیشنهاداتی که به او می‌شود واکسینه کرد و قدرت «نه» گفتن او را بالا برد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.