لزوم تولید فیلم‌های متناسب با نگاه کودکان در سینمای ایران

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با ابراز رضایت از برگزاری مطلوب جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، گفت: فیلمسازان ما باید آثار خود را به نگاه کودکان و نوجوانان نزدیک کنند و متناسب با فضای فکری آنان فیلم بسازند تا با اثر ارتباط برقرار شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم تولید فیلم‌های متناسب با نگاه کودکان در سینمای ایران
شناسه : 11601 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، سید موسی حسینی کاشانی در آیین اکران ویژه فیلم «منطقه پرواز ممنوع» که با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم در سینما کانون قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم، اظهار کرد: امسال این جشنواره به میزبانی کانون پرورش فکری قم به شکل مطلوبی در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر اینکه سینمای کودک می تواند سازنده باشد و به روزهای اوج خودش در دهه ۶۰ و ۷۰ برگردد، تصریح کرد: خاطرات زیادی از سینمای کودک داریم و بخش مهمی از خاطرات ما با فیلم های کودک و نوجوان آن دوره گره خورده است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر لزوم بازنگری و داشتن نگاهی جدی‌تر به سینمای کودک و نوجوان تأکید کرد و افزود: فیلم‌های کودک و نوجوان دهه ۶۰ و ۷۰ پیام‌ها و محتوای ارزشمندی را در قالب فیلم و تصویر به مخاطبان منتقل می کردند.

حسینی کاشانی، یکی از ابتکارات مثبت سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را داوری فیلم‌ها توسط کودکان عنوان کرد و گفت: سیاستگذاران جشنواره، داوری را به کودکان و نوجوانان منتقل کردند تا به طور ویژه آثار را از نگاه خود ارزیابی کنند.

وی با تأکید بر اینکه فیلمسازان ما باید آثار خود را به نگاه کودکان و نوجوانان نزدیک کنند، تصریح کرد: فیلمساز و کارگردان ما باید متناسب با فضای فکری کودکان و نوجوانان برای آنها فیلم بسازد تا با آن اثر ارتباط برقرار شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.