آغاز طرح «همیار محیط زیست» به مناسبت هفته دولت در قم

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: همزمان با هفته دولت و در راستای بهره مندی از مشارکت های مردمی و توسعه فرهنگ زیست محیطی، طرح «همیار محیط زیست» در این اداره کل آغاز شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز طرح «همیار محیط زیست» به مناسبت هفته دولت در قم
شناسه : 11522 | انتشار : ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت و در راستای تحقق اهداف اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی از مشارکت های مردمی و توسعه فرهنگ زیست محیطی، طرح «همیار محیط زیست» در این اداره کل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه داوطلبان درصورت برخورداری از شرایط لازم و در چارچوب ضوابط و مقررات، برای همکاری انتخاب و کارت همیار محیط زیست دریافت می کنند، گفت: همیاران محیط زیست باید با قوانین زیست محیطی و مقررات شکار و صید آشنایی کلی داشته و هرگونه سابقه کیفری در زمینه محیط زیست نداشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: همیاران محیط زیست می توانند در سرشماری حیات وحش، شناسایی زیستگاه ها و پایش مناطق و همچنین مقابله با بحران های زیست محیطی، گزارش تخلفات شکار و صید و همکاری در جهت آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگسازی با این اداره کل مشارکت داشته باشند.

وی برخی دستورالعمل ها در رابطه با همیاران محیط زیست را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با آدرس qom.doe.ir بخش میز خدمات الکترونیکی، دستورالعمل و فرم های مربوطه را مشاهده و نام نویسی کنند.

موسوی در پایان با بیان اینکه کارت همیاران محیط زیست توسط یگان حفاظت سازمان محیط زیست صادر می شود، تصریح کرد: فعالیت در این زمینه کاملا داوطلبانه بوده و هیچگونه حق استخدامی یا درخواست ملبوس و تجهیزات برای همیار ایجاد نمی کند و انجام هرگونه تخلف زیست محیطی و سوءاستفاده از کارت موجب اتمام همکاری خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.