۱۴۰۰ تختخواب مدرن و مجهز بیمارستانی به مراکز درمانی قم افزوده می‌شود

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی قم طی دو تا سه سال آینده خبر داد و گفت: با این شرایط قم به مرکز توریستی درمانی نیز تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۴۰۰ تختخواب مدرن و مجهز بیمارستانی به مراکز درمانی قم افزوده می‌شود
شناسه : 11440 | انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در آیین گرامیداشت روز پزشک که با حضور اعضای جامعه پزشکان استان قم و چند تن از مسئولان استانی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان جامعه پزشکی را گرامی داشته و خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ آنان را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۷۰۰ نفر فقط عضو جامعه نظام پزشکی قم هستند و علاوه بر این بیش از صدها نیروی انسانی دیگر نیز در جامعه پزشکی و بیمارستانی قم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طی دو الی سه سال آینده بیش از ۱۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی قم افزوده می‌شود، یعنی بیش از ۳۵۰۰ تخت مدرن و مجهز بیمارستانی در مراکز درمانی قم وجود خواهد داشت و قم را به مرکز توریستی درمانی نیز تبدیل خواهد کرد.

ایرانی‌خواه اضافه کرد: در سال آینده فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی قم بیمارستانی که مانند آن در کشور وجود ندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: قم به عنوان یکی از مجهزترین مراکز نظام ارجاع در کشور است و در همین راستا با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، قم از ۴۰ مرکز به ۱۸۰ پایگاه و مرکز گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در راستای شکوفا کردن ظرفیت حوزه آموزش پزشکی در قم اساتید مجرب و شناخته‌ شده ای‌ نقش آفرینی می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی قم سیر پرشتاب و قابل قبولی را در این زمینه دنبال می‌کند.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: آموزش علوم پزشکی در رشته‌های تخصصی بیهوشی، اعصاب و رشته‌های فوق تخصصی گوارشی و … به زودی در قم آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، بیماران از کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، مسکو (روسیه)، ترکیه، آذربایجان و … برای پیگیری روند درمان بیماری خود به مراکز درمانی قم مراجعه می‌کنند که این نگاه ویژه‌ای به توسعه و ارتقاء جامعه نظام سلامت قم را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از طرح درخواست تربیت پزشک دوره‌های عمومی و تخصصی از سوی کشورهای متعدد از جمله افغانستان، جمهوری آذربایجان و … خبر داد و گفت: به زودی با جواب مثبت پاسخ آنان را خواهیم داد و آموزش در این زمینه را برای آنان آغاز خواهیم کرد.

ایرانی‌خواه بیان کرد: نخستین مرکز درمانی خصوصی «مادر» در قم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نجات جان همنوعان به برکت نگاه خداوند و اعتماد مردم و با دستان پزشکان دلسوز قم مقدس روز به روز با موفقیت بیشتر دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.