احمدرضا داوری:

برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در پردیسان قم ابتکار خوبی بود/ سینمای کودک با سال‌های درخشان خود فاصله دارد

شهر بیست/ این فیلمساز با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان، هم از نظر بین المللی و هم داخلی اعتبار بالایی دارد، گفت: بسیار باعث خوشحالی است که این رویداد جدی و فاخر در سینمای تازه تاسیس کانون قم در منطقه پردیسان که از نظر شهری جدید است، برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در پردیسان قم ابتکار خوبی بود/ سینمای کودک با سال‌های درخشان خود فاصله دارد
شناسه : 11432 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان قم، احمدرضا داوری با اشاره به اکران فیلم های جشنواره کودک و نوجوان در قم، اظهار کرد: سینمای کودک در چند دهه اخیر فراز و فرود بسیاری داشته است. در دهه ۶۰ و ۷۰ این سینما بسیار هویت پیدا کرد و رونق گرفت و آثار قابل توجهی در این ژانر تولید شد اما در سال های بعد دچار افول شد.

وی با بیان اینکه این فراز و فرودها هنوز به تکرار آن رونق دهه های ۷۰ منتهی نشده است، افزود: آثار شاخصی مانند کارهای آقای نادری از جمله «دونده» و آثار مهمی مانند «کلاه قرمزی» و «شهر موش‌ها» دیگر تکرار نشدند. اینها کارهایی بودند که هم از نظر جذب مخاطب و هم از نظر معرفی یک ژانر جدی در سینمای ایران خیلی موفق بودند. بعد ها فیلم هایی که سعی کردند این موفقیت را تکرار کنند آ‌ن‌قدر که باید نتوانستند مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته این فیلمساز قمی، در مورد ژانر کودک شاید افزایش رسانه های مختلف موجب جذب کودکان شده و این مسئله باعث شده که تهیه کنندگان رغبت خاصی به تولید کار برای کودکان پیدا نکنند.

داوری تصریح کرد: تاکنون کارهایی که تولید شده است بیشتر در مورد کودکان بوده است تا برای کودکان و کارهایی هم که برای کودکان بوده است خیلی کارهای جدی از نظر سینمایی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره کودک تلاش کرده است که این فضا را زنده نگه دارد، افزود: این جشنواره تلاش می‌کند این رونق را به سینمایی بدهد که خیلی از سوی تهیه کننده های فیلم مورد اقبال قرار نمی گیرد به این دلیل که موفقیت گیشه این فیلم ها در سال های اخیر همیشه ریسک بالایی داشته است.

این فیلمنامه نویس قمی با اشاره به اینکه در سال های اخیر آثار انیمیشن خوبی تولید شده که موفقیت خوبی در گیشه نداشته است، گفت: هیچ فیلمی در ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر تولید نشده است که بتواند با فیلم های دهه ۶۰ و ۷۰ مانند شهر موش ها و کلاه قرمزی رقابت کند و این جشنواره فضای خوبی برای تشویق و حمایت فیلم سازها ایجاد می کند که به این سمت و سو حرکت بکنند.

داوری با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم از نظر بین المللی و هم داخلی اعتبار بالایی دارد، تاکید کرد: این جشنواره چه در سال هایی که در همدان برگزار شد و چه در سال هایی که در اصفهان برگزار می شود، این اعتبار را حفظ کرده است.

وی از اکران فیلم های جشنواره کودک و نوجوان در سینمای تازه تاسیس کانون قم به عنوان اتفاق مثبت جشنواره یاد کرد و افزود: بسیار باعث خوشحالی است که این رویداد جدی و فاخر در قم در منطقه پردیسان که از نظر شهری جدید است، برگزار می شود و کودکانی که در این منطقه هستند قطعا از این اتفاق استقبال خواهند کرد و امیدواریم با این اتفاق، تصمیم گیرندگان این رویداد سرافراز شوند و این اکران را در سال های دیگر در قم و چه در شهرهای دیگر تکرار کنند.

این فیلمساز قمی همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را منبع و مخزن نوستالژی سینمای کودک خواند و تاکید کرد: شروع این ژانر و حرکت سینماگرانی که در این حوزه کارهای خوبی ساخته اند از کانون بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم هایی مانند ساز دهنی یا کارهایی که از کیارستمی برای کودکان یا در مورد آنها ساخته شده بود عموما کارهایی بود که در کانون تولید شده اند و پشت انتخاب اکران فیلم ها در سینمای کانون یک مفهوم بزرگی نهفته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.