معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (‌ره) قم:

دو درصد مردم قم زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند/ شاهد حجم بالای کمک های خیرین در قم هستیم

شهر بیست/ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم با بیان اینکه 2 درصد از جمعیت استان قم زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند، گفت: حجم بالای کمک‌های خیرین و فعالیت زیاد خیریه‌ها در قم موجب شده که رتبه بسیار خوبی از این لحاظ در کشور داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو درصد مردم قم زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند/ شاهد حجم بالای کمک های خیرین در قم هستیم
شناسه : 1139 | انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از تسنیم قم، عباس جوشقانیان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خانواده قمی زیر پوشش خدمات کمیته امداد قم هستند، اظهار داشت: در استان قم نزدیک به ۱۳ هزار و ۷۰۰ خانواده با سرپرست زن و ۱۴ هزار نفر خانواده که سرپرست آن‌ها سالمند است، زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ درصد از جمعیت استان قم زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند، افزود: در برخی از استان‌های کشور نزدیک به ۸ درصد از جمعیت مردم زیر پوشش خدمات کمیته امداد بوده که در استان قم باوجود اینکه ازلحاظ سرانه تولید ناخالص ملی جزو ۱۰ استان آخر است اما فقط ۲ درصد از مردم قم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم ادامه داد: از جمله دلایلی که سبب شده تا جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم‌، کمتر از سایر استان‌ها باشد، وجود حجم بالای کمک‌های خیرین و فعالیت زیاد خیریه‌ها بوده که می‌توان گفت رتبه بسیار خوبی از این لحاظ در کشور داریم.

جوشقانیان، زمان‌دار بودن خدمات کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم به مددجویان را یکی از دلایل افزایش نیافتن آمار مدد جویان در استان دانست و بیان کرد: به‌جز ۱۴ هزار خانواده سالمندی که زیر پوشش خدمات ما هستند، برای دیگر گروه‌ها نیز برنامه‌های توانمندسازی در نظر گرفته‌شده تا بتوانند حد‌اکثر پس از ۵ سال استفاده از خدمات کمیته امداد امام خمینی (‌ره)، از چرخه حمایتی خارج‌شده و افراد دیگر وارد این چرخه شوند.

نوشته های مشابه
بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از سازمان‌های شهرداری قم
پیشرفت ۳۰ درصدی تملک خیابان شهید حاج رضایی
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.