کارگاه آموزشی داوران جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان قم برگزار شد

شهر بیست/ کارگاه آموزشی ویژه داوران سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم با تدریس سید امیر طباطبایی، فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کارگاه آموزشی داوران جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان قم برگزار شد
شناسه : 11269 | انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان قم، کارگاه آموزشی کوتاه مدت ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در استان قم برگزار شد.

سید امیر طباطبایی، فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران فقط تهران نیست»، گفت: وزارت ارشاد به دنبال این است که جشنواره های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فیلم کودک و نوجوان که برای همه فرزندان ایران است، در سراسر کشور توسعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های داوری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان مربوط به داوری آثار توسط دانش آموزان ۹ تا ۱۵ ساله است، تصریح کرد: در این بخش، داوران کودک و نوجوان، فیلم های برگزیده را از نگاه خود انتخاب می کنند که برای فیلم‌سازان، این بخش داوری از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه مخاطب اصلی این سینما، کودکان هستند.

این فیلمساز افزود: داوران کودک و نوجوان جشنواره، مشخص می کنند که فضای ترسیم شده در کدام فیلم به ذهنیت آنها نزدیک تر است.

طباطبایی با بیان اینکه گروه داوری کودک و نوجوان متشکل از ۱۵ داور اصلی و ۵ داور علی البدل است، تصریح کرد: این تجربه برای نخستین بار در قم انجام می شود که داوری ٍآثار توسط کودکان انجام می شود و از این تجربه، ایده هایی برای دوره های بعد خواهیم گرفت که قوی تر ظاهر شود.

وی در ادامه به مهم ترین شاخص های انتخاب داوران کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: بیشتر داوران عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و در زمینه‌های از جمله حوزه فیلم، نمایش و قصه گویی فعالیت دارند.

مدرس دوره آموزشی داوران جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، افزود: در این دوره آموزشی، در رابطه با معیارهای انتخاب فیلم، موضوع شناسی، قدرت تاثیر و درک بصری و معنایی فیلم، بحث و تبادل نظر شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: داوران کودک و نوجوان حاضر در این دوره دارای سواد بصری و اطلاعات عمومی خوبی بودند و خوشبختانه نسلی در حال پرورش است که در سطح بالایی از نگاه فرهنگی قرار دارد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.