محفل شعرخوانی «خم غدیر» در قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ محفل شعرخوانی «خم غدیر» با حضور شاعران شناخته شده کشوری و با سخنرانی آیت الله علوی بروجردی برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محفل شعرخوانی «خم غدیر» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 11226 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷   پرینت

رضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر به برگزاری محفل شعرخوانی «خمِ غدیر» اشاره کرد و گفت: این محفل شعرخوانی با سخنرانی آیت الله علوی بروجردی، عصر چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این محفل شعرخوانی وابسته به بیت مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی و دفتر آیت الله علوی بروجردی است، تصریح کرد: مکان برگزاری این محفل شعرخوانی محل زندگی آیات عظام بروجردی، حائری یزدی و در مقطعی امام خمینی(ره) بوده است.

دبیر محفل شعرخوانی «خم غدیر»، یادآور شد: برگزارکننده این شب شعر موسسه ادب پژوهشی شیعی است که هفت سالی می شود در حوزه ادبیات شیعه کار تحقیقی انجام می دهد.

بیات با بیان اینکه در محفل شعرخوانی «خم غدیر»، ملاحسن کاشی شاعر شیعی سرای قرن هشتم معرفی می شود، افزود: تلاش کردیم در این محفل، شاعرانی از تمام رده های سنی و سبک های مختلف ادبی حضور داشته باشند.

وی افزود: استاد محمد علی مجاهدی، زکریا اخلاقی، مجید تال، عیسی ثاقب، محمود حبیبی کسبی، عباس شاه زیدی، قاسم صرافان، علی اصغر عظیمی مهر، مجید لشکری، عمار موحد و قربان ولیئی در محفل شعرخوانی «خم غدیر» حضور خواهند داشت.

دبیر محفل شعرخوانی «خم غدیر» افزود: دوازده شاعر دعوت شده از هشت شهر مختلف کشور هستند و از هر گوشه ایران، شاعرانی حضور خواهند داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مخاطبان این محفل شعرخوانی با گونه های مختلف شعر ولایی و علوی آشنایی شوند، گفت: این بار فقط از شاعران شناخته دعوت شده که شعرخوانی کنند اما امیدواریم در سال های آینده، این کار را گسترش دهیم و فراخوان ادبی بدهیم و با نگاهی بین المللی، از شاعران فارسی زبان غیرایرانی و غیر ساکن ایران و شاعران غیرفارسی زبان و شیعی مذهب دعوت کنیم.

دبیر محفل شعرخوانی «خم غدیر» با بیان اینکه در این محفل شعرخوانی حاج علی انسانی در مدح امیرالمومنین(ع) مدیحه سرایی خواهد کرد، افزود: همچنین اجرای این برنامه با شهرام شکیبا از مجریان مطرح کشور خواهد بود.

خاطرنشان می شود بیت آیت الله العظمی بروجردی در کوچه ۶ خیابان چهارمردان قم واقع است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.