جشنواره فیلم‎‌های کودک و نوجوان به قم می‌آید/ داوری آثار توسط دانش‌آموزان قمی

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به مدت 5 روز در قم خبر داد و گفت: تیم داوری 15 نفره متشکل از دانش آموزان 9 تا 15 سال استان، 10 فیلم این جشنواره را داوری خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره فیلم‎‌های کودک و نوجوان به قم می‌آید/ داوری آثار توسط دانش‌آموزان قمی
شناسه : 11221 | انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان قم، محمد کاظم رضوانی امروز در نشست شورای هماهنگی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان قم که در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، اظهار کرد: سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همزمان با استان اصفهان در ۳۰ استان کشور برگزار خواهد شد.

وی از اکران ۱۰ فیلم جشنواره کودکان و نوجوانان در قم خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت ۵ روز از پنجشنبه ۳۱ مرداد تا دوشنبه ۴ شهریور در سینما کانون قم واقع در شهرک پردیسان اکران می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سینما کانون واقع در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جزو سینماهای اصلی استان محسوب می‌شود، به عنوان میزبان این جشنواره در قم معرفی شد.

رضوانی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوان قم می‌تواند زمینه ساز معرفی بیشتر خدمات فرهنگی این نهاد در حوزه کودک و نوجوان شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم افزود: در صورت برگزاری مطلوب جشنواره کودک و نوجوان در سینمای کانون، این سینما می‌تواند کاندیدای برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه، سینما حقیقت و فیلم فجر باشد.

رضوانی همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان توسط سینما سیار در ۱۴۴ نقطه کشور خبر داد و گفت: این رخداد نیز در بخش‌های استان قم از جمله کهک، قنوات، فردو و وشنوه برگزار خواهد شد.

وی یکی از سیاست‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه جشنواره‌های سینمایی در استان‌ها عنوان کرد و افزود: این سیاست با هدف تحقق رویکرد «ایران فقط تهران نیست» دنبال می شود و بر همین اساس، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیشتر در توابع استان‌ها برگزار می شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرک پردیسان قم، به نوعی مانور فرهنگی و هنری در منطقه‌ای است که از سرانه برنامه‌های فرهنگی کمتری در طول سال برخوردار است.

رضوانی یکی از اتفاقات مثبت جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را صدور مجوز داوری در استان‌ها عنوان کرد و گفت: تیم داوری ۱۵ نفره متشکل از دانش آموزان ۹ تا ۱۵ سال در استان انتخاب شده و طی ۵ روز جشنواره، جایگاهی برای این عزیزان در سالن‌ نمایش فیلم تدارک دیده می‌شود و نتیجه داوری آنان به جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌های کشورها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی کوتاه مدت با هدف شناخت فیلم و داوری آثار با تدریس آقای سید امیر طباطبایی از فیلمسازان استان برای تیم داوری دانش آموزان قم برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.