کاهش اقبال قمی‌ها به استفاده از اتوبوس/ سهم اتوبوس‌های عمومی در سفرهای درون‌شهری قم به زیر ۱۰ درصد رسید

شهر بیست/ معاون حمل‌‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به افزایش دو برابری استفاده از خودروهای شخصی، گفت: سهم اتوبوسرانی در حمل‌ و نقل درون‌شهری به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش اقبال قمی‌ها به استفاده از اتوبوس/ سهم اتوبوس‌های عمومی در سفرهای درون‌شهری قم به زیر ۱۰ درصد رسید
شناسه : 11132 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان در بیان اهمیت افزایش کیفیت حمل‌ و نقل عمومی در تغییر ذائقه شهروندان برای پرهیز از استفاده از خودروی شخصی، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده ۷۰ درصد سفرهای درون‌شهری زیر ۴ کیلومتر بوده و نیاز به استفاده از ماشین شخصی نیست.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم به دلایل بازنگری خطوط اتوبوسرانی در شهر قم اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل بازنگری خطوط اتوبوسرانی در طرح جامع حمل‌ و نقل، مطالعاتی است که بر اساس آخرین آمارهای گرفته‌شده از مبدأ و مقصد مسافران بوده و نیاز به بازنگری را نشان می‌دهد.

ذاکریان با ابراز نگرانی از سهم ۵۰ درصدی خودروهای شخصی در حمل‌ و نقل درون‌شهری، تصریح کرد: متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی در حمل‌ و نقل درون‌شهری به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی تغییر خطوط اتوبوسرانی را در طرح جامع حمل‌ و نقل تشریح کرد و گفت: در بازنگری که در طرح جامع حمل‌ و نقل برای خطوط اتوبوسرانی انجام‌شده، مسیرها اصلاح و نظم و نظارت در تردد اتوبوس‌ها می‌تواند اقبال مردمی را در استفاده از حمل‌ و نقل عمومی ایجاد کند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هم‌اکنون مسیرهای اتوبوسرانی در شهر قم به صورت قطری انجام می‌شود، عنوان کرد: در طرح جامع حمل‌ و نقل که به‌زودی نهایی می‌شود بسیاری از این خطوط تبدیل به مسیرهای شعاعی و حتی مسیرهای کوتاه به آن افزوده می‌شود.

ذاکریان با اشاره به افزایش حجم استفاده از وسایل حمل‌ و نقل شخصی و دو برابری شدن استفاده از آن به جای استفاده از حمل‌ و نقل عمومی، یادآور شد: پیش‌ازاین ۱۸ درصد سفرهای درون‌شهری با اتوبوس صورت می‌گرفت که امروز این آمار به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی با گلایه از نگاه خودرو محوری در توسعه شهرها، خاطرنشان کرد: متأسفانه در ساخت خیابان‌ها، شوارع، معابر و تقاطع‌ها اولویت با استفاده خودروهای شخصی است، درصورتی‌که استفاده از این حجم خودرو شخصی برای شهرها به ویژه کلان‌شهرها مشکلاتی ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • مهدی

    تاریخ : 26 - مرداد - 1398

    خب خیلی واضح هستش
    چون قیمت اتوبوس شده ۸۵۰ که نه اتوبوس و نه مسافر داره و مسافر بنده خدا باید ۱۰۰۰ تومن پرداخت کنه
    خب یک خرده بیشتر میده تاکسی سوار میشه یا با ماشین و وسیله خودش میره بیرون


    پاسخ