مدارس ابتدایی قم با کمبود معلم و تراکم بالای دانش آموزان مواجه است

شهر بیست/ معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم از تدریس حدود ۸۰۰ نفر از آموزگاران استان در دو نوبت خبر داد و گفت: به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی، برای جلوگیری از کمبود آموزگار حدود ۸۰۰ نفر از همکاران به‌صورت دو نوبت تدریس دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدارس ابتدایی قم با کمبود معلم و تراکم بالای دانش آموزان مواجه است
شناسه : 1113 | انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از تسنیم قم، مریم سادات پناهنده با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در سطح استان اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن این تراکم برای جلوگیری از کمبود آموزگار، حدود ۸۰۰ نفر از همکاران به‌صورت دو نوبت به تدریس می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از این ساعت ها حضور معلمان به‌صورت رایگان است، ابراز کرد: با توجه به قانونی که همکاران آموزگار باسابقه ۲۰ ساله ما موظف به ۲۰ ساعت تدریس در هفته هستند، اغلب این همکاران در راستای برنامه خیرین آموزشی مدت‌زمان آزاد خود را در ۴ ساعت به تدریس رایگان می‌پردازند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم از آموزش رایگان ۳۰۰ نفر از ایتام دانش‌آموز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ایتامی که از مرکز دارالاکرام استان معرفی‌شده با توجه به نیازهای آموزشی هر یک طی کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه در سایه خدمات و آموزش‌های رایگان قرارگرفته که در این زمینه از تعداد ۱۰۰ نفر از همکاران آموزگار ناحیه ۳ که به‌صورت رایگان در این امر انسانی مشارکت داشتند در همایشی تجلیل شد.

وی با تأکید بر ثبت‌نام کودکان در مراکز پیش‌دبستانی زیر نظارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با توجه به ورود نهادهای دیگر در امر آموزش و لزوم آگاهی از اهمیت و حساسیت دوره پیش‌دبستانی در راه رسیدن به آموزش‌وپرورشی اصولی و موفق، دوره‌های آموزشی برگزار شد که پس از فراخوان دوره آموزشی تعداد ۲۲۰ نفر از مربیان مراکز پیش‌دبستانی با چارچوب و قواعد عملی این دوره آشنا شدند.

به گفته پناهنده مراکز پیش‌دبستانی که در سایه نظارت آموزش‌وپرورش فعالیت دارند مجوز ورود به سامانه ثبت‌نام سناد را کسب کرده و در این سیر، کودکان این دوره موردسنجش طرح سلامت قرار خواهند گرفت و ادامه داد: درصورتی‌که در روند سنجش مشکلی مشاهده شود فقط با پیگیری در این دوران قابل‌حل و درمان است تا دانش آموزان پس از گذران این دوره، سال‌های تحصیلی را با موفقیت سپری کنند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.