کل منطقه بازار کهنه قم ایمن نیست

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در کاروانسرای ملاحسین بازار کهنه قم، گفت: کل منطقه بازار کهنه قم ایمن نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کل منطقه بازار کهنه قم ایمن نیست
شناسه : 11056 | انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از شهرداری قم، عباس جعفری بیان داشت: بارها نسبت به غیر ایمن بودن بازار کهنه و این کاروانسرا تذکرات لازم به مسئولان و کسبه داده شد ولی متأسفانه به این تذکرات توجه نشد که نتیجه این بی‌توجهی آتش‌سوزی گسترده در این کاروانسرا بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان برای اطفای حریق گسترده در این کاروانسرا از حجم آب بسیار زیادی استفاده کردند که با توجه به سازه کاروانسرای ملاحسین بازار کهنه قم، ‌ این کاروانسرا به‌هیچ‌عنوان ایمن نیست و خطر، جان کسبه و کارگران را تهدید می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه کل منطقه بازار کهنه ایمن نیست و ممکن است بار دیگر این حادثه تکرار شود، ‌اظهار داشت: بخش‌هایی از کاروانسرا که دچار حریق نشده نیز ایمن نیست و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه این محل اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به‌سختی و پیچیدگی‌های اطفای حریق بازار کهنه قم، گفت: سختی دسترسی به بازار کهنه و این کاروانسرا موجب شد تا آتش‌نشانان بیش از ۱۲ ساعت درگیر اطفای این آتش‌سوزی شوند که متاسفانه ۷ تن از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند که ۲ تن از آن‌ها دچار سوختگی شدید هستند.

جعفری با تأکید بر لزوم چاره‌اندیشی سریع پیرامون بازار کهنه و تعطیلی واحدهای صنفی باقیمانده در کاروانسرای ملاحسین، اظهار داشت: در صورت تکرار حادثه آتش‌سوزی جدید، ‌ به‌طور قطع حجم خسارت‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.