حجت الاسلام میرزامحمدی در مراسم دعای عرفه حرم کریمه اهلبیت(س):

مظلومیت غدیر را باید فریاد زد/ عید غدیر را به برپایی ایستگاه صلواتی ختم نکنیم/ ترویج فرهنگ غدیر بزرگ‌ترین امر به معروف است

شهر بیست/ این استاد حوزه با تأکید بر اینکه زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ غدیر بزرگ ترین امر به معروف است، گفت: عید غدیر نباید به مسجد و حسینیه و ایستگاه صلواتی ختم شود، باید همچون حضرت زهرا(س) مظلومیت امیرالمومنین علی(ع) را یادآوری کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مظلومیت غدیر را باید فریاد زد/ عید غدیر را به برپایی ایستگاه صلواتی ختم نکنیم/ ترویج فرهنگ غدیر بزرگ‌ترین امر به معروف است
شناسه : 10968 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام میرزامحمدی عصر امروز در مراسم دعای عرفه که با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن در سوره ابراهیم، یکی از دلایل نزول قرآن و رسالت انبیای الهی را خارج کردن مردم از هرگونه ظلمت و دعوت به نور عنوان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یادآوری روزهای الهی و ایام الله از وظایفه انبیا بوده است، تصریح کرد: اگرچه همه روزها معلق به خداوند است اما روزهای ویژهای تجلی بخش رحمت و قهر و عذاب الهی است.

این خطیب حوزه افزود: دهه اول محرم از جمله روزهای ویژه الهی است که اعمال و اذکار و نماز و روزه و تسبیحات خاصی برای آن وارد شده است.

میرزامحمدی، یکی از بهترین مصادیق ایام الله را از عید قربان تا روز مباهله عنوان کرد و افزود: مناسبت های مهمی در این ۱۵ روز واقع شده که از اسلام جدا کنیم، چیزی باقی نمی ماند.

وی از واقعه غدیر به عنوان رکن رسالت یاد کرد و افزود: روزی باعظمت تر از غدیر قرار داده نشده است و متاسفانه از مناسک مهم عید غدیر از جمله روزه و اطعام غافل هستیم.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه نسبت به مناسک غدیر باید فریاد زد، یادآور شد: عید غدیر نباید به مسجد و حسینیه و ایستگاه صلواتی ختم شود، باید همچون حضرت زهرا(س) مظلومیت امیرالمومنین علی(ع) را یادآوری کرد.

میرزامحمدی تصریح کرد: امروز اگر پرچم امیرالمومنین(ع) در جهان بشریت در اهتزاز است، مرهون و مدیون حماسه فاطمی بود.

وی با تأکید بر اینکه زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ غدیر بزرگ ترین امر به معروف است، افزود: باید برای حفظ و ترویج غدیر اجتماعات و دسته های شادی برقرار کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان و مستکبرین از اسلام غدیری وحشت دارند، تصریح کرد: ثمره اسلام غدیری، تربیت شهدایی چون محسن حججی و مدافعان حرم است.

میرزامحمدی با تأکید بر اینکه غدیر فصل الخطاب شیعه است، تصریح کرد: اگر واقعه غدیر فراموش نمی شد، به ساحت حضرت زهرا(س) جسارت نمی شد و عاشورا رقم نمی خورد. اولین مدافع حریم غدیر، حضرت زهرا(س) بود.

وی با بیان اینکه ترویج غدیر آتش اختلاف مسلمین را شعله‌ور نمی‌کند، افزود: بعضی دوستان نادان فکر می کنند ترویج غدیر مایه اختلاف است در حالی که غدیر مایه وحدت امت اسلام است و در تضاد با فرمایشات امام و رهبری مبنی بر حفظ وحدت قرار ندارد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.