کوروش زارعی در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

استاد تفضلیان پرچمدار تئاتر قم در کشور بود

شهر بیست/ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از مرحوم علی تفضلیان به عنوان پرچمدار تئاتر قم در کشور یاد کرد و گفت: این چهره هنری، شاگردان بسیاری در این عرصه تربیت کردند که جزو هنرمندان و مدیران موفق تئاتر کشور بودند و هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استاد تفضلیان پرچمدار تئاتر قم در کشور بود
شناسه : 10795 | انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵   پرینت

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و از هنرمندان استان قم در گفت‌وگو با «شهر بیست»، ضمن تسلیت درگذشت استاد حاج علی تفضلیان، از این شخصیت هنری به عنوان یکی از بزرگان هنرهای نمایشی استان قم یاد کرد و گفت: مرحوم آقای تفضلیان از قبل انقلاب پرچمدار تئاتر قم در کشور بود و برای معرفی تئاتر قم در آن سال ها به همراه گروه خود زحمات زیادی کشیدند.

وی تصریح کرد: شاید اگر حرکت های اولیه آقای تفضلیان و گروهش در قبل از انقلاب نبود، تئاتر قم در ادامه روند رو به رشد خود، موفقیت امروز را در تئاتر کشور نداشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به کسوت معلمی مرحوم تفضلیان، گفت: ایشان معلم بودند و شاگردان بسیار خوبی در این عرصه تربیت کردند که جزو هنرمندان و مدیران موفق تئاتر کشور بودند و هستند.

زارعی مهم ترین ویژگی مرحوم تفضلیان را اخلاق مداری او عنوان کرد و افزود: ایشان، انسان باشخصیتی بود و همیشه اخلاق و مسائل اخلاقی در آثار هنری و زندگیش موج می زد.

وی همچنین با اشاره به شخصیت چند وجهی مرحوم تفضلیان، گفت: این چهره هنری در عرصه ورزش نیز نام آور بود و از پیشکسوتان عرصه ورزش قم بود و سال ها رئیس هیئت بسکتبال قم بود و شاگردان زیادی را تحویل جامعه ورزشی استان داد.

این کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه مرحوم آقای تفضلیان از مداحان اهلبیت(ع) نیز بود، گفت: همه اینها از نعمت‌ها و ثروت‌هایی بود که خدا به ایشان عنایت کرده بود و ایشان هم در مسیر خدا و برای رضایت خدا کار کردند و انسان هایی را تربیت کردند و منشا خیر و برکت بودند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.