ضرغامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قم:

در جلسه شورای عالی امنیت ملی محاکمه شدم/ رسانه ترسو، رسانه مُرده است/ اگر به مردم دروغ می‌گویید کار رسانه را کنار بگذارید

شهر بیست/ رئیس اسبق رسانه ملی با تأکید بر اینکه رسانه ترسو، رسانه مرده است و امروز، بود و نبود بسیاری از رسانه‌های ما فرقی نمی‌کند، گفت: خبرنگار باید غیرت خبری داشته باشد و اگر قرار شد به مردم دروغ بگوید کار رسانه را کنار بگذارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در جلسه شورای عالی امنیت ملی محاکمه شدم/ رسانه ترسو، رسانه مُرده است/ اگر به مردم دروغ می‌گویید کار رسانه را کنار بگذارید
شناسه : 10767 | انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید عزت الله ضرغامی امروز در مراسم بزرگداشت «روز خبرنگار» که به همت سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شاید نتوانیم وارد یک سری از اخبار شویم، اظهار کرد: درد و دل‌های زیادی از زمان ریاست بر صداوسیما دارم، من در جلسه شورای عالی امنیت ملی توسط دبیر شورای وقت محاکمه شدم که البته ایشان وظیفه خود را انجام می داد و انتقاد جدی کردند به بنده و صداوسیما که چرا خبر جنایت ریگی در کرمان را منعکس دادید در حالی که ممنوعیت انتشار آن ابلاغ شده بود.      

وی تصریح کرد: ما ۲۴ساعت خبر نرفتیم اما بعد نتوانستم تحمل کنم چراکه شبکه های خارجی و ماهواره ها با هدف قدرت نمایی ریگی، آن را بازتاب دادند و بعد از انتشار خبر، ما محاکمه شدیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید اجتهاد رسانه ای داشته باشند، گفت: دستگاه های امنیتی و نظارتی چارچوب هایی ارائه می کنند تا آنها رعایت شود اما خبر چیزی نیست که قابل بُرش دادن باشد و بخشی از آن را بگویید و بخشی از آن را نگویید.

ضرغامی تصریح کرد: خبرنگاران باید اجتهاد رسانه‌ای متناسب با ضرورت ها و اقتضائات  داشته باشد تا اخبار را از زاویه درست و صادقانه در جامعه منعکس کند.

وی افزود: اگر بخواهیم مثل کارمند بنشینیم و به ما بگویند چکار بکنید یا نکنید، خبرنگار نیستیم.

رئیس اسبق رسانه ملی تصریح کرد: اگر خبرنگاری به نگاه کارمندی تبدیل شود، خبری که منتقل می شود اول باید رئیس بالاتر را راضی کند و کاری کند پول برسد و آب توی دل مسئولان بالاتر تکان نخورد.

ضرغامی با تأکید بر اینکه بین خود و خدای خودتان قرار بگذارید که خبر دروغ منعکس نکنید، افزود: اگر خبرنگار هستید باید غیرت خبرنگاری داشته باشید و اگر قرار شد به مردم دروغ بگویید کار رسانه را کنار بگذارید.

وی تصریح کرد: رسانه ترسو، رسانه مرده است و امروز بود و نبود بسیاری از رسانه‌های ما فرقی نمی‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه باید جلوی افراد صاحب ثروت و قدرت ایستاد، یادآور شد: این کار حتما هزینه هایی خواهد داشت اما به خبرنگار، یک وجهه قهرمانی و جایگاهی می دهد که بی نتیجه نیست.

ضرغامی تصریح کرد: انسان شجاع کسی است که حق را تشخیص داد و اگر جو مقابل اوست، مقابل جو بایستد و حرف خود را بزند.

وی افزود: خبرنگاری که شجاعت ندارد مقابل اصحاب قدرت و ثروت بایستد، خبرنگار نیست.

رئیس سابق رسانه ملی تصریح کرد: امروز نیروهای انقلابی با هر نگرش سیاسی فهمیدند اصول و شاخص ها جای دیگری است و شجاعت بیشتری در مبارزه با القاب و عناوین دروغین پیدا کردند.

ضرغامی با تأکید بر اینکه کشور را جریان رسانه ای و خبری می تواند نجات دهد، گفت: اگر نظارت عمومی حق است و باعث می شود که امر به معروف و نهی از منکر قوام پیدا کند، مهم ترین ابزار برای نظارت عمومی، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ململ

    تاریخ : 18 - مرداد - 1398

    با سلام. خیال کردیم شماها سیاسی نیستید. فقط توجیهات مسخره ای که ایشان شخصیت فرهنگی است یا روز خبرنگار دیگه دموده است. (جمنا)


    پاسخ

    • محمدمهدی عنایتی

      تاریخ : 18 - مرداد - 1398

      سلام و عرض ادب. ما خبر سیاسی منعکس نکردیم و رسالت خود را بخش فرهنگ و هنر، اجتماعی و سلامت می دانیم. بخش مهمی از صحبت های ایشان، بخش سیاسی بود که یک خط هم از آنها منعکس نشده است. اینکه شما جلوتر درباره توجیهات ما هم قضاوت کردید، جای توجیهی برای ما باقی نمی گذارد.


      پاسخ