توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه(س) جهت انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر

شهر بیست/ عضو شورای اسلامی شهر قم از توافق شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر خبر داد و گفت: تملکات این پروژه نیز شروع‌ شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه(س) جهت انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر
شناسه : 10716 | انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به وضعیت کنونی میدان شهید مطهری، اظهار داشت: در پنج دوره‌ای که در شورای اسلامی شهر حضور دارم از همان دوره‌ای اول موضوع انتقال میدان تره‌بار مطرح و تصویب شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با این‌ وجود همچنان انتقال کامل میدان تره‌بار صورت نگرفته و همین موضوع کار را برای ساماندهی این میدان سخت‌تر کرده است.

آتش زر، از برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در ماه‌های اخیر خبر داد و ابراز داشت: در نهایت در جلسات مختلفی که داشته ایم نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که افراد باقی‌ مانده در میدان تره‌بار هم جابجا شود.

وی افزود: بر اساس توافقی که بین شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفته مقرر شد هزینه تملک این پروژه به‌صورت مساوی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: علاوه بر این در همین مکان طرح‌های گردشگری و خدماتی برای زائرین با هزینه شهرداری و آستان ایجاد می‌شود و درآمدزایی اجرای این طرح‌ها به‌صورت مشترک خواهد بود.

آتش زر با بیان اینکه سازمان نوسازی بهسازی اطراف حرم مطهر متولی این کار شده است، تأکید کرد: بخشی از تملک این پروژه بر عهده‌ سازمان میادین شهرداری است که هم‌اکنون وارد عمل شده و کار خود را شروع کرده است.

وی در خصوص سایر بخش‌های میدان شهید مطهری نیز گفت: در میدان شهید مطهری ایستگاه مترو در حال ساخت است و بر اساس طرحی که در حال مطالعه است پیش‌بینی‌های لازم برای اطراف آن صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در صورت آماده شدن این طرح و تصویب آن در شورا مغازه‌های اطراف میدان تعیین تکلیف شده و به پروژه اضافه می‌شوند.

آتش زر در خصوص خیابان شهید مولوی نیز بیان داشت: بر اساس طرح فعلی تنها یک جداره این خیابان تخریب می‌شود البته احتمال اینکه در طرح جدید تمامی خیابان نیز وارد محدوده میدان شهید مطهری و پروژه این میدان بشود نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.