مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا خبر داد

قم رتبه دوم تولید فولاد کشور است/ نیازی به واردات فولاد نیست

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با بیان اینکه این شرکت در رتبه دوم تولید ورق نورد در کشور قرار دارد، گفت: تولید ما براساس ظرفیت اسمی سالانه 500 هزار تن و هدف گذاری ماهانه ما در شرایط فعلی، 40 هزار تن است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم رتبه دوم تولید فولاد کشور است/ نیازی به واردات فولاد نیست
شناسه : 10661 | انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوذر ندیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در شرکت فولاد غرب آسیا برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد غرب آسیا با هدف تولید انواع ورق های نورد سرد، با تکیه بر تجربه مدیران با سابقه صنعت فولاد کشور و بهره گیری دانش متخصصان جوان ایرانی در سال ۱۳۸۴، با ظرفیت اسمی سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق نورد سرد در استان قم تأسیس شد.

وی تصریح کرد: افزایش و توسعه ظرفیت تولید در جهت تأمین نیازمندی های صنایع داخلی با رعایت استانداردهای بین المللی و کیفیت مورد نیاز این صنایع از جمله اهداف و دستاوردهای شرکت فولاد غرب آسیا از بدو تأسیس تا کنون بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا افزود: عمده محصولات این شرکت، در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، بشکه سازی، ورق های گالوانیزه، ورق های قلع اندود و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ندیمی با بیان اینکه شرکت فولاد غرب آسیا بعد از فولاد مبارکه اصفهان در رتبه دوم تولید ورق نورد در کشور قرار دارد، افزود: تولید ما براساس ظرفیت اسمی سالانه ۵۰۰ هزار تن است، حداقل میزان تولید ماهانه ۳۰ هزار تن و هدف گذاری ماهانه ما در شرایط فعلی، ۴۰ هزار تن است.

وی، از صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر در حوزه صنعت یاد کرد و گفت: بسیاری از مشاغل وابسته به صنعت فولاد هستند و این صنعت مثل مسکن، اشتغالزاست.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات تولیدی این شرکت به پنج کشور اطراف همسایه صادر می شود، تصریح کرد: با توجه به تحریم ها و مشکلاتی که در زمینه انتقال پول، نقدینگی و خرید مواد اولیه پدید آورد، فقط به چند کشور همسایه اطراف می توان محصولات را صادر کرد.

ندیمی با بیان اینکه ۹۵۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه فعالیت دارند، افزود: همچنین در مجموع برای ۲ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است. روزانه ۱۷۰۰ تن محصول و مواد اولیه در کارخانه بارگیری و به همین میزان نیز تخلیه می شود.

وی افزود: ما به کاهش و تعدیل نیرو فکر نمی کنیم و امیدواریم با طرح های جدیدی که در دست آغاز داریم، بتوانیم نیروهای جدیدی را نیز به شرکت تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا تصریح کرد: در حال حاضر واردات فولاد در کشور انجام نمی شود و بازار توسط شرکت های داخلی تامین است. همچنین مازاد تولید داریم و نیاز به واردات وجود ندارد و امیدواریم بستر ایجاد کارخانجات جدید در حوزه تولید فولاد فراهم شود.

ندیمی خاطرنشان کرد: همچنین تمهیداتی برای خرید کارخانجات همجوار، با هدف هم پوشانی و تکمیل زنجیره تولید کارخانه در حال انجام است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.