۱۷ هزار دانش آموز قمی سن تکلیف خود را جشن می گیرند

شهر بیست/ کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری، 17 هزار دانش آموز دختر و پسر این استان رسیدن به سن تکلیف را جشن می گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۷ هزار دانش آموز قمی سن تکلیف خود را جشن می گیرند
شناسه : 1066 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، محسن محمدی مزرعه شاهی اظهار کرد: امسال جشن تکلیف برای هشت هزار و ۵۰۰ تن از دختران پایه سوم ابتدایی و هشت هزار و ۵۰۰ تن از پسران پایه های هشتم و نهم در سه ماه ربیع الاول، ربیع الثانی و جمادی الاولی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال تعداد دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند نسبت به سال گذشته ۷۰۰ تَن افزایش یافته است، اضافه کرد: این جشن برای تعدادی از دانش آموزان برگزار شده و برای تعدادی دیگر نیز به زودی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش قم جشن های تکلیف دانش آموزی را به صورت متمرکز و با حضور بیش از یک هزار دانش آموز در صحن نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می کند و همچنین برخی جشن ها نیز در مدارس استان ترتیب می یابد.
محمدی بیان کرد: علاوه بر برگزاری جشن به صورت متمرکز، از خانواده ها نیز درخواست می کنیم با برپایی جشن کوچکی در خانه با حضور دوستان و اقوام، این روز را برای فرزند خود به خاطره ای به یادماندنی تبدیل نمایند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش فقط به برپایی جشن تکلیف اکتفا نمی کند، بلکه با کمک کارشناسان مرکز تخصصی نماز اقدام به برگزاری جلسه های آموزشی برای معلمان و والدین می کند و به آنها آموزش می دهد که وظایف فرد مکلف را به دانش آموزان یاد دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کتابچه معارف در اختیار این دانش آموزان قرار می گیرد تا با آداب و احکام نماز و وظایف دینی خود آشنا شوند.
کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم گفت: برخی دستگاه ها همچون اداره کل تبلیغات اسلامی با توزیع هدایایی مثل کتاب و جزوه که حاوی تکالیف دینی دانش آموزان است، به برپایی این جشن ها کمک می کنند.
محمدی افزود: امسال به دلیل وضع اقتصادی موجود، سعی کردیم هزینه خرید ملزومات جشن تکلیف به ویژه برای دختران که احتیاج به چادر، کیف و سجاده دارند، بیشتر از ۸۰۰ هزار ریال نباشد تا بار سنگین بر دوش خانواده ها گذاشته نشود.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۶ هزار تن است که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.