۱۷ هزار دانش آموز قمی سن تکلیف خود را جشن می گیرند

شهر بیست/ کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری، 17 هزار دانش آموز دختر و پسر این استان رسیدن به سن تکلیف را جشن می گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۷ هزار دانش آموز قمی سن تکلیف خود را جشن می گیرند
شناسه : 1066 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایرنای قم، محسن محمدی مزرعه شاهی اظهار کرد: امسال جشن تکلیف برای هشت هزار و ۵۰۰ تن از دختران پایه سوم ابتدایی و هشت هزار و ۵۰۰ تن از پسران پایه های هشتم و نهم در سه ماه ربیع الاول، ربیع الثانی و جمادی الاولی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال تعداد دانش آموزانی که به سن تکلیف می رسند نسبت به سال گذشته ۷۰۰ تَن افزایش یافته است، اضافه کرد: این جشن برای تعدادی از دانش آموزان برگزار شده و برای تعدادی دیگر نیز به زودی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش قم جشن های تکلیف دانش آموزی را به صورت متمرکز و با حضور بیش از یک هزار دانش آموز در صحن نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می کند و همچنین برخی جشن ها نیز در مدارس استان ترتیب می یابد.
محمدی بیان کرد: علاوه بر برگزاری جشن به صورت متمرکز، از خانواده ها نیز درخواست می کنیم با برپایی جشن کوچکی در خانه با حضور دوستان و اقوام، این روز را برای فرزند خود به خاطره ای به یادماندنی تبدیل نمایند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش فقط به برپایی جشن تکلیف اکتفا نمی کند، بلکه با کمک کارشناسان مرکز تخصصی نماز اقدام به برگزاری جلسه های آموزشی برای معلمان و والدین می کند و به آنها آموزش می دهد که وظایف فرد مکلف را به دانش آموزان یاد دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کتابچه معارف در اختیار این دانش آموزان قرار می گیرد تا با آداب و احکام نماز و وظایف دینی خود آشنا شوند.
کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم گفت: برخی دستگاه ها همچون اداره کل تبلیغات اسلامی با توزیع هدایایی مثل کتاب و جزوه که حاوی تکالیف دینی دانش آموزان است، به برپایی این جشن ها کمک می کنند.
محمدی افزود: امسال به دلیل وضع اقتصادی موجود، سعی کردیم هزینه خرید ملزومات جشن تکلیف به ویژه برای دختران که احتیاج به چادر، کیف و سجاده دارند، بیشتر از ۸۰۰ هزار ریال نباشد تا بار سنگین بر دوش خانواده ها گذاشته نشود.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۶ هزار تن است که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.