شرکت عموم مردم در طرح نذر قربانی با هر توان مالی

شهر بیست/ مدیر خزانه‌داری و نذورات حرم حضرت معصومه(س) از ذبح 450 رأس دام با مشارکت 11 هزار نفر در عید قربان سال گذشته یاد کرد و گفت: در عید قربان امسال نیز افراد با هر توان مالی می‌توانند در طرح نذر قربانی مشارکت کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شرکت عموم مردم در طرح نذر قربانی با هر توان مالی
شناسه : 10639 | انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، محمدجعفر افسای طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طرح نذر قربانی از سال ۹۶ در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شده است، اظهار کرد: اکنون برخی از مجموعه‌ها درحال الگوبرداری از این طرح هستند چراکه طرح نذر قربانی عملکرد موفقی بوده و رشد فزاینده‌ای در جمع‌آوری نذورات مردمی برای قربانی عید قربان به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ رأس گوسفند ذبح شود و قربانی این روز نیز برای ایتام، نیازمندان و مستمندان استفاده شود که تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در این حوزه به صورت ویژه بر انجام نیت اصلی ذبح تاکید داشته‌اند.

مدیر خزانه‌داری و نذورات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه ذبح قربانی‌ها اسلامی بوده و موارد بهداشتی آن نیز توسط کشتارگاه صنعتی قم رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال قربانی سه دام مختلف گوسفند، شتر و گاو انجام می‌شود و این دام‌ها نیز از مؤسسه اقتصادی زائر آستان مقدس تهیه می‌شوند که به صورت اسلامی تغذیه شده و در فضایی مناسب و استاندارد پرورش یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در طرح نذر قربانی هر فردی با هر توان مادی می‌تواند در ذبح قربانی مشارکت کند، گفت: عید قربان سال گذشته بیش از ۴۵۰ رأس دام با مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در طرح نذر قربانی ذبح و گوشت آن در میان جامعه هدف توزیع شد.

افسای با اشاره به اینکه راحت‌ترین راه مشارکت در طرح نذر قربانی استفاده از سامانه تلفن همراه با کد #۱۵۲*۷۴۱ است، اظهار کرد: افراد علاقه‌مند علاوه بر حضور در دفاتر هدایا و نذورات و استفاده از صندوق‌های مستقر در اطراف حرم مطهر می‌توانند به سامانه پرداخت سایت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به نشانی «nazr.amfm.ir» نیز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ذبح قربانی عید قربان به مدت سه روز انجام می‌شود، مطرح کرد: افرادی که وجه خود را قبل از عید پرداخت کنند صبح روز عید قربان، قربانی آن‌ها ذبح می‌شود اما مبالغی که در روز عید جمع‌آوری شود در عصر و فردای روز عید قربان ذبح می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.