آسیب‌پذیری بیشتر نوزادان و کودکان در برابر گرمازدگی

شهر بیست/ یک متخصص کودکان و نوزادان هشدار داد: نوزادان و کودکان بیش از همه، در برابر گرمازدگی، آسیب پذیر هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آسیب‌پذیری بیشتر نوزادان و کودکان در برابر گرمازدگی
شناسه : 10629 | انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، احمدرضا یعقوبی با اشاره به افزایش دمای هوا در اغلب روزهای تابستان عنوان کرد: باید در این فصل، دمای محیط را بین ٢٢ تا ٢۵ درجه نگه داریم تا در معرض گرمازدگی قرار نگیریم.این متخصص کودکان و نوزادان افزود: نوزادان و کودکان بیش از همه در برابر گرمازدگی آسیب پذیرند و در این شرایط با توجه به افزایش دما، درصد زیادی از آب بدن خود را از دست می دهند که می تواند لطمات جدی به سلامت آن ها وارد کند.

وی اظهار کرد: با گرم شدن هوا، شانس بقای میکروب‌ها در محیط بیرون از بدن افزایش پیدا می کند و منجر به شیوع بیماری‌های گوارشی به ویژه گاستروانتریت یا اسهال واستفراغ می شود.

یعقوبی بیان کرد: مهم ترین اثر این بیماری، کم آبی بدن است که توصیه می شود کودکان به مصرف مرتب مایعات و میوه های تازه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بدن کودک با بیماری اسهال، آب زیادی را دفع می کند و گاهی به واسطه استفراغ و بی اشتهایی، قادر به جایگزینی آب از دست رفته نیست، در این باره مصرف به موقع دارو و استفاده از سرم توصیه می شود.

این متخصص کودکان و نوزادان عنوان کرد: پس از مصرف دارو توسط پزشک و توقف اسهال و استفراغ می توان از راه مصرف مایعات، کمبود آب بدن کودک را جبران کرد.

وی گفت: کودکان در معرض گرمای شدید، دمای بدنشان افزایش می یابد و مانند کودکی تب دار می شوند و در گرمازدگی علاوه بر گونه های سرخ و تعریق و بیماری های گوارشی دچار بی حالی و احساس خستگی شدید خواهند شد.

یعقوبی تصریح کرد: گرمازدگی شدید می تواند کودک و نوزاد را دچار اختلال در هوشیاری کند و در طولانی مدت او را به حالت اغماء ببرد به همین دلیل باید اقدامات سریع تری در بهبود وضعیت گرمازدگی در کودکان و نوزادان انجام شود.

وی بیان کرد: گرمازدگی‌های شدید، خطرات زیادی برای نوزادان و کودکان دارد و بهتر است در روزهای خیلی گرم، مراقبت بیشتری نسبت به تردد آن ها در محیط بیرون از منزل صورت بگیرد، به ویژه از نگهداری طولانی مدت کودکان و نوزادان داخل خودرو پرهیز شود.

این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد: بازی کودکان زیر نور مستقیم آفتاب و فعالیت های شدید فیزیکی در گرمای روز موجب گرمازدگی می شود و والدین باید توجه داشته باشند در روزهای گرم، محدودیت هایی برای خروج کودکان کم سن و سال در نظر بگیرند.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.