۲۵۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند

شهر بیست/ مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم گفت: حدود دو هزار و 500 خانواده مددجوی کمیته امداد در استان داریم که فاقد مسکن هستند و مابقی مددجویان کمیته امداد استان مسکن دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۵۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن هستند
شناسه : 10622 | انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، یوسف رشیدی با اشاره به مددجویان فاقد مسکن در استان قم اظهار کرد: حدود دو هزار و ۵۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد در استان داریم که فاقد مسکن هستند و این خانوارها حدود ۱۰ درصد از کل مددجویان استان قم را تشکیل می‌دهند، مابقی مددجویان کمیته امداد استان مسکن دارند، ولی مسکن حدود ۸۰ درصد از این مددجویان نیازمند تعمیرات است.

وی ادامه داد: کمیته امداد به مددجویانی که اجاره نشین هستند، در زمینه تامین ودیعه مسکن و اجاره ماهیانه کمک می‌کند، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که مددجویی در استان قم به دلیل نداشتن ودیعه یا اجاره بها آواره خیابان‌ها شود.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم افزود: حدود ۳۵ درصد از مددجویان فاقد مسکن در استان خانواده‌های ایتام هستند، مابقی مددجویان را خانواده‌های دارای سرپرست خانوار زن یا خانواده‌های دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده تشکیل می‌دهند.

رشیدی با اشاره به راهبرد کمیته امداد استان قم برای کمک به خانواده‌های ایتام اظهار کرد: کمیته امداد استان امسال، اولویت خرید مسکن برای مددجویان را برای خانواده‌های ایتام گذاشته است و در سال جاری خرید مسکن در استان قم را تنها برای مددجویان ایتام انجام داد، تلاش می‌کنیم که مددجویان یتیم فاقد مسکن در استان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در برنامه کاری کمیته امداد استان قم، ساخت مسکن وجود ندارد، دلیل این مساله عدم تامین زمین از سوی دولت است و به جای آن به سراغ خرید مسکن برای مددجویان رفتیم، سال گذشته ۱۱۵ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان قم خریداری کردیم.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: امسال با وجود رشد قیمت‌ها سهمیه خرید ۲۶ واحد مسکن را به کمیته امداد استان قم دادند، اما ما برنامه داریم که این رقم را به ۵۰ واحد برسانیم، در سه ماه نخست سال جاری ۶ واحد مسکن را برای خانواده‌های ایتام استان خریداری کردیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.