پرداخت ۸ میلیون تومان هدیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در قم

شهر بیست/ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد قم که در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند ۸ میلیون تومان هدیه پرداخت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرداخت ۸ میلیون تومان هدیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در قم
شناسه : 10594 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، عباس جوشقانیان با بیان اینکه همزمان با روز پر برکت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) یک کار فرهنگی برای فرهنگ‌سازی «مهریه کم» از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا شده است، اظهار داشت: در این طرح نوعروسانی که مهریه آن‌ها کم‌تر از ۱۴ سکه باشد یک میلیون تومان از کمیته امداد به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

به گفته وی تا کنون ۲۰ نوعروسی که مهریه آن‌ها کم‌تر از ۱۴ سکه طلا بود شناسایی و برای تشویق آن‌ها یک میلیون تومان به عنوان هدیه پرداخت شد که امید است این کار فرهنگی برای درخواست مهریه کم از سوی خانواده‌های مددجویان تحت پوشش جایگاه بیشتری داشته باشد.

پرداخت ۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای نوعروسان تحت پوشش

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۵۲ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد و ۳۲ پسر تحت پوشش ازدواج کردند؛ هم‌چنین ۱۱ مورد هم ازدواج مجدد در این مدت ثبت شده است که سال گذشته ۴۶۲ مورد ازدواج نوعروس و ۲۸۹ مورد ازدواج پسران به ثبت رسیده که ۱۲۲ مورد آن هم ازدواج مجدد بوده است.

وی افزود: کمیته امداد برای داشتن ازدواجی پایدار و موفق برای مددجویان تحت پوشش خود یک کار فرهنگی و هم‌چنین دوره‌های آموزشی به همراه مشاوره تخصصی برگزار می‌کند برای دختران دم بخت مددجو آموزش‌هایی برای معیارهای انتخاب همسر داریم هم‌چنین برای دخترانی که خواستگاری دارند دوره و مشاوره رایگان برای انتخاب برتر برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۷ ساعت دوره آموزشی ازدواج

به گفته جوشقانیان، برای نوعروسان هم برای پایداری ازدواج ۱۷ ساعت دوره آموزشی مسائل مختلف ازدواج و بهداشت و روان متأهلین برگزار و این نوعروسان بعد از طی این مراحل ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض از کمیته امداد استان قم دریافت می‌کنند و سقف این کمک‌ها در کشور بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است و با توجه به مشارکت نیکوکاران و خیرین در استان قم در این امر مورد پسند از سقف کشوری آن بالاتر است.

وی اظهار داشت: حال اگر خانمی که سرپرست خانوار است کارشناسان و مشاوران ما بعد از یک دوره مشاوره اگر این بانوی سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشت از سوی کمیته امداد مبلغ ۶ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت می‌کند و برای پسران مجرد در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد هم مبلغ ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قم در پایان با اشاره به حمایت کمیته امداد در روز ملی ازدواج گفت: در این روز قرار است ۱۲۰ فقره جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش تهیه شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.