جبار آذین در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

«سرخپوست» شاخص‌ترین فیلم جشنواره فجر بود/ این فیلم حرفی تازه در سینمای ایران است

شهر بیست/ این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه «سرخپوست» در ارائه فیلمی خوب و نمایشی جذاب از ماجراها، رویدادها و شخصیت‌هایش، حرفی تازه در سینمای کشور می‌زند، گفت: بدون شک «سرخپوست» به لحاظ سینمایی و پرداخت درست هنری، شاخص‌ترین اثر جشنواره اخیر موسوم به فیلم فجر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سرخپوست» شاخص‌ترین فیلم جشنواره فجر بود/ این فیلم حرفی تازه در سینمای ایران است
شناسه : 10469 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶   پرینت

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با بیان اینکه ژانر پلیسی در سینما نیز همانند تلویزیون، بسیار جذاب و پرمخاطب است، اظهار کرد: با آنکه از آغاز پیدایش سینما در ایران، تولیدات پلیسی فراوان به منصه ظهور رسیده است و شاخص ترین آنها همچنان آثار پلیسی زنده یاد ساموئل خاچیکیان است ولی طی سال ها از نسل های مختلف، هنرمندانی هم کوشیده اند که در این زمینه به تولید فیلم‌های به نسبت خوب بپردازند.

وی با بیان اینکه کمتر اثری وجود داشته که توانسته باشد از منظر ساختار هنری و محتوا حرفی تازه بزند، تصریح کرد: اگرچه سعید روستایی فیلمی به نسبت خوب در گونه پلیسی با عنوان «متری شیش و نیم» ساخته است ولی از آن مهمتر، والاتر و بالغ‌تر فیلم دوم نیما جاویدی با عنوان «سرخپوست» است.

این منتقد سینما و تلویزیون افزود: بدون شک «سرخپوست» به لحاظ سینمایی و پرداخت درست هنری شاخص ترین اثر جشنواره اخیر موسوم به فیلم فجر است.

آذین با بیان اینکه نیما جاویدی با توجه به توانایی‌های به ظهور رسیده خود، به راستی یک اثر سینمایی ساخته است، تصریح کرد: توجه به پردازش باورپذیر شخصیت‌ها، فضاسازی های همسو با مضامین پلیسی فیلم، قاب‌بندی‌ها، تصویرسازی‌های بصری جذاب، پرداخت مناسب داستان، هدایت درست بازیگران و بازی گیری فراتر از خوب بازیگران سرخپوست، از این اثر کاری برجسته در سینمای ایران و تولیدات پلیسی ساخته است.

وی تصریح کرد: درک و فهم مضامین فیلمنامه و شناسایی عمیق کاراکترها و پرداخت همزمان و تکاملی کاراکترها تا صحنه‌های پایانی فیلم، بسیار ملموس و پذیرفتنی از کار درآمده و نشانگر آن است که نیما جاویدی، سینما را می‌شناسد و با ابزار فیلمسازی آشناست و می تواند در صورت شرایط مهیا، فیلم‌های بهتر هم بسازد.

این منتقد سینما و تلویزیون افزود: «سرخپوست» در ارائه فیلمی خوب و نمایشی جذاب از ماجراها، رویدادها و شخصیت‌هایش، حرفی تازه در سینمای کشور می‌زند.

آذین تصریح کرد: با آنکه عوامل و عناصر مخالف پویایی فیلمسازان جوان، در مقابل آثار خوب می ایستند تا عرصه سینما همچنان در اختیار و سلطه باندهای خودی باشد، لکن امتیازهای فراوان «سرخپوست»، آن را به میان مردم و علاقه‌مندان سینما برد و نمونه ای برای تولیدات مطلوب‌تر و محبوب‌تر آثار پلیسی و جنایی در کشور شد.

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • شکوفه

    تاریخ : 11 - مرداد - 1398

    من که از دیدن این فیلم نهایت کیف رو کردم. همه چیش عالی بازی نوید محمدزاده عالی تر. با وجود اینکه کمترین و بدترین سانس های سینماها رو بهش دادن اما استقبال خوبی شده ازش، خوشحالم هنوز مخاطبانی هم هستن دنبال فیلم های خوب و بامحتوا میرن.


    پاسخ