قمی‌ها سالانه ۱۰ تن گوشت می‌خورند/ تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، با اشاره به مصرف سالانه 10 تن گوشت در قم، گفت: سالانه بیش از ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم تولید می‌شود که تولید چهار برابری گوشت نسبت به مصرف یک ظرفیت خوبی است و نیازهای استان‌های هم‌جوار و شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج را نیز تامین می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمی‌ها سالانه ۱۰ تن گوشت می‌خورند/ تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم
شناسه : 10463 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس پورمیدانی در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) بخش مرکزی قم، اظهار داشت: با توجه به ۱۰ هزار تن مصرف مستقیم گوشت این استان، تولید چهار برابری گوشت نسبت به مصرف یک ظرفیت خوبی است و نیازهای استان‌های هم‌جوار و شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج را نیز تامین می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: دامداری در افزایش نرخ سرمایه‌گذاری استان نیز تاثیر بسزایی داشته به‌نحوی‌که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دام و طیور صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: قم در موضوع تولید شیر نیز مزیت بالایی دارد، به گونه ای‌که سالانه بیش از ۱۴۲ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که بیش از نیاز آن است و می‌تواند برای استان‌های هم‌جوار نقش موثری داشته باشد.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته حمایت‌های مختلفی به لحاظ برنامه‌ریزی و مدیریتی و ایجاد زیرساخت‌ها و تزریق اعتبارات در راستای حمایت از کشاورزی به‌ویژه در حوزه دام انجام، و تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران قرارگرفته و طرح‌های زیادی نیز به شکل همیاری اجرا شده است.

پورمیدانی در ادامه با اشاره به وجود هفت مجتمع دامی در قم، گفت: مشکل‌ها و مسائل مختلفی گریبان گیر این مجتمع‌ها شده که تاثیر فراوانی در رشد و توسعه و بهره‌وری و تولید آن‌ها داشته است.

وی، پرورش دام در سطح قم را یکی از اولویت‌های اساسی کشاورزی این استان دانست و افزود: قم از گذشته خاستگاه تولید دام و کاروانسراهای دامی در کشور بوده که این ظرفیت بومی همواره موردتوجه می‌باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.