۲۰ درصد بازار پوشاک قم قاچاق است

شهر بیست/ رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم گفت: در حال حاضر پوشاک قاچاق از جمله البسه ترک و چینی، ۲۰ درصد ظرفیت بازار لباس این استان را اشغال کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۰ درصد بازار پوشاک قم قاچاق است
شناسه : 10436 | انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، جعفر آسوده افزود: ۸۰ درصد لباس موجود در بازار، داخلی است که ۵۰ درصد توسط تولیدکنندگان قمی تولید می‌شود و ۳۰ درصد از سایر استان ها از جمله تهران و شیراز وارد قم می شود.

وی خاطرنشان کرد: فروشندگانی که پروانه فعالیت دارند از تولیدات داخلی استفاده می کنند و البسه قاچاق توسط فروشندگان فعال در فضای مجازی به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم با بیان اینکه ۵۰ درصد تولیدی های لباس در قم تعطیل شده است، بیان کرد: در سال های گذشته تحریم، گران شدن نخ و لوازم جانبی باعث شد بازار تولیدات داخلی از رونق بیفتد و توانایی رقابت با کالاهای قاچاق از جمله لباس های چینی و ترک را نداشته باشد.

آسوده تصریح کرد: تبلیغات افسار گسیخته لباس قاچاق در فضای مجازی، تولید داخل را با مشکل مواجه نموده است و توان تولید را از فعالان این عرصه گرفته است.

وی ادامه داد: گرانی نرخ اجاره مغازه ها، مالیات، بیمه و عوارض شهرداری دست و پای تولیدکننده را بسته است، در حالی که فروشندگان کالای قاچاق حتی مالیات هم نمی پردازند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم با بیان اینکه درصد بالایی از تولید داخلی فلج شده است، گفت: بانک ها باید به تولیدکنندگان تسهیلات درازمدت با سود کم پرداخت کنند تا تولیدکنندگان بتوانند چرخ تولید را با شتاب بیشتری به حرکت درآورند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از تولیدکننده باید مالیات را تعدیل کند، افزود: در سال های گذشته لباس ایران به تمام جهان از جمله ترکیه، انگلستان و ایتالیا صادر می شد، در حالی که امروز برای صادر کردن لباس باید هزینه بالایی در گمرک پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تولیدی های قم به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی و زائرپذیر بودن بهتر از سایر استان ها می باشد.

حدود ۱۳۰ تولیدی در قم پروانه فعالیت دارد و بنا بر آمار غیررسمی بیش از ۲۰۰ تولیدی نیز به صورت زیرزمینی و بدون پروانه فعالیت دارند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.